Γιώτα Πούλου: “Η Κυβέρνηση μετατρέπει την Τοπική Αυτοδιοίκηση σε κομματικό βραχίονα και τους Δημάρχους σε εντολοδόχους”

Θέλεις να βλέπεις τα νέα του
tvstar.gr πρώτα στη Google;
Πρόσθεσέ μας στις προτιμώμενες πηγές σου:
αγαπημένα σου στη Google
Στη Βουλή, κατά τη συζήτηση του νέου Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, κατήγγειλα την προσπάθεια της κυβέρνησης της ΝΔ να αντικαταστήσει την Τοπική Αυτοδιοίκηση με ένα συγκεντρωτικό μοντέλο Τοπικής Διακυβέρνησης. Ο Κώδικας προωθεί σαφή πολιτική επιλογή: κομματικός έλεγχος αντί της δημοκρατικής νομιμοποίησης και της ουσιαστικής αποκέντρωσης.
Το νέο εκλογικό σύστημα ουσιαστικά καταργεί την ανάγκη συγκλίσεων, περιθωριοποιεί μικρότερες παρατάξεις και υπονομεύει την αντιπροσώπευση. Η υπερσυγκέντρωση εξουσίας στον Δήμαρχο με υποβάθμιση του Δημοτικού Συμβουλίου σε όργανο επικύρωσης σημαίνει ότι ο Δήμαρχος γίνεται απλός εκτελεστής των κυβερνητικών εντολών, χωρίς αντίλογο.
Η μεταφορά αρμοδιοτήτων χωρίς αντίστοιχους πόρους, προσωπικό και τεχνική υποστήριξη, διαιωνίζει την οικονομική εξάρτηση από την κεντρική κυβέρνηση και αναιρεί τη θεσμική αυτοτέλεια των ΟΤΑ.
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση μετατρέπεται ουσιαστικά σε διοικητικό βραχίονα της κεντρικής εξουσίας, με κομματικό μάλιστα πρόσημο. Με Δήμαρχους εντολοδόχους αντί για αυτόνομους θεσμούς.
Απαιτούμε πραγματική αποκέντρωση, σύνδεση αρμοδιοτήτων με πόρους, ενίσχυση συλλογικών οργάνων, διαφάνεια και ουσιαστική συμμετοχή των πολιτών μέσω της κατοχύρωσης των τοπικών δημοψηφισμάτων.








