Σαρακιώτης: Εκκωφαντική σιωπή της Κυβέρνησης για τις απολύσεις της Hellenic Train σε Φθιώτιδα και όλη τη χώρα

Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε ο Βουλευτής Φθιώτιδας Γιάννης Σαρακιώτης, αναφορικά με δεκάδες απολύσεις, τις οποίες πραγματοποιεί η Hellenic Train στη Φθιώτιδα και σε ολόκληρη τη χώρα.
Ανάμεσα στα 34 εκδοτήρια, των οποίων η λειτουργία αναστέλλεται, βρίσκονται και εκείνα της Λαμίας, της Στυλίδας και της Τιθορέας. Η Φθιώτιδα, όπως τονίζει ο Βουλευτής του νομού, βρίσκεται στο περιθώριο των κυβερνητικών πολιτικών σε έναν ακόμα κρίσιμο τομέα όπως αυτός των μεταφορών.
Όπως επισημαίνει εντός της κοινοβουλευτικής παρέμβασής του ο κ. Σαρακιώτης: «Η απόφαση της απόλυσης δεκάδων εργαζομένων από τη Hellenic Train S.A. συνιστά μια ακόμη πρόκληση προς την ελληνική κοινωνία. Μάλιστα, προκειμένου να αποφύγουν το ξέσπασμα της αγανάκτησης, οι ιθύνοντες της εταιρείας αποφάσισαν να αναβάλλουν την εκτέλεση της απόφασης των μαζικών απολύσεων από τις 28 Φεβρουαρίου 2025 (ημέρα επετείου του εγκλήματος των Τεμπών) στις 31 Μαΐου 2025, ενώ στη συνέχεια δόθηκε νέα παράταση δύο εβδομάδων».
Σύμφωνα με το Βουλευτή Φθιώτιδας, οι εν λόγω εργαζόμενοι – πολλοί εκ των οποίων πλησιάζουν στο όριο συνταξιοδότησης και ξαφνικά βρίσκονται στο δρόμο – κάλυπταν θέσεις εκδοτηρίων εισιτηρίων σε όλη τη χώρα, προσφέρουν ένα πολυσήμαντο έργο προς όφελος κυρίως των ευάλωτων ομάδων και το κλείσιμο των μισών εξ αυτών τους οδηγεί αναιτιολόγητα στην ανεργία.
Η Hellenic Train όφειλε να προβεί σε επενδύσεις και στην αναβάθμιση των ελληνικών σιδηροδρόμων, αλλά πράττει ακριβώς το αντίθετο, με την Κυβέρνηση της Ν.Δ. να παραμένει απλός θεατής. Όπως υπενθυμίζει εντός της ερώτησής του προς τον αρμόδιο Υπουργό: «Μόλις προ δύο εβδομάδων, πραγματοποιήθηκε η πολυδιαφημισμένη συνάντηση του Πρωθυπουργού με την Ιταλίδα ομόλογό του, στο πλαίσιο της οποίας υποτίθεται ότι συμφωνήθηκαν επενδύσεις της τάξης των 600-750 εκατ. € στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Ωστόσο, πρόκειται για ένα πρόγραμμα επενδύσεων, το οποίο είχε συμφωνηθεί και τον Ιούλιο του 2022 (λίγους μήνες πριν το έγκλημα των Τεμπών) και ουδέποτε υλοποιήθηκε παραμένοντας ανεκτέλεστο έως την εκ νέου ανακοίνωσή του προς το σκοπό διαχείρισης της αντίδρασης των πολιτών για τα τεκταινόμενα και τις κυβερνητικές αποφάσεις στο σιδηρόδρομο».
Ο κ. Σαρακιώτης υπογραμμίζει τη «σαφή αντίφαση μεταξύ συμφωνηθέντων και πεπραγμένων», η οποία καθίσταται σαφής και στην περίπτωση της απόλυσης δεκάδων εργαζομένων, τη στιγμή που «υφίσταται ρητή δέσμευση υλοποίησης επενδυτικού πλάνου» και προσθέτει: «Όλα αυτά συμβαίνουν μετά το έγκλημα των Τεμπών, το οποίο έχει προκαλέσει τη δικαιολογημένη οργή της ελληνικής κοινωνίας. Αντί να βλέπουμε πρωτοβουλίες προς την κατεύθυνση αναβάθμισης των υποδομών και των υπηρεσιών στον ελληνικό σιδηρόδρομο, γινόμαστε μάρτυρες απολύσεων, απώλειας δεκάδων θέσεων εργασίας και αθέτησης υποσχέσεων από πλευράς της διαχειρίστριας εταιρείας Hellenic Train, με τη σιωπή και την ανοχή της Ελληνικής Κυβέρνησης».