Καθίζηση στη σήραγγα Όθρυος μετά το Λιανοκλάδι – Πώς θα κινούνται τα τρένα

Σοβαρά προβλήματα παρουσιάζονται στην κυκλοφορία των τρένων, λόγω καθίζησης που σημειώθηκε την Πέμπτη, στη σήραγγα Όθρυος, μετά το Λιανοκλάδι και λίγο πριν τον Δομοκό.
Για λόγους ασφαλείας ο ΟΣΕ αποφάσισε την μονοδρόμηση της κυκλοφορίας μέσω της γραμμής ανόδου στο τμήμα Λιανοκλάδι – Άγιος Στέφανος.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΟΣΕ, το φαινόμενο φαίνεται να οφείλεται πιθανότατα σε φυσικά αίτια που συνδέονται και με το γεγονός ότι η περιοχή είχε πληγεί από τον Μεσογειακό κυκλώνα «Ιανό», όμως διερευνώνται και άλλα κατασκευαστικά αίτια.
Συνεργεία του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ και της κατασκευάστριας εταιρίας της σήραγγας έσπευσαν επί τόπου στο σημείο της καθίζησης, προκειμένου να αποκατασταθεί η ζημιά.
Επιπλέον, κλιμάκιο των επιστημόνων του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου κάνει μετρήσεις ανά 6 ώρες, ενώ τις επόμενες ημέρες θα ξεκινήσουν οι εργασίες για να αποκατασταθεί πλήρως η κυκλοφορία των τρένων.
Για όσο διάστημα απαιτηθεί, τα τρένα θα κινούνται με χαμηλότερη ταχύτητα, ως και 40 χιλιόμετρα την ώρα.
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΟΣΕ
Από χθες, Πέμπτη, 20 Μαρτίου 2025, λόγω εντοπισμένης βύθισης σε μικρό μήκος (περίπου 50m) της σιδηροδρομικής γραμμής καθόδου στην περιοχή της νότιας εισόδου της σήραγγας Όθρυος, ο ΟΣΕ αποφάσισε την μονοδρόμηση της κυκλοφορίας μέσω της γραμμής ανόδου στο τμήμα Λιανοκλάδι – Άγιος Στέφανος.
Το τμήμα που επηρεάζεται από τη βύθιση εκτείνεται για 100 μέτρα και σε αυτό, έχει επιβληθεί βραδυπορία με ταχύτητα 40 χιλιομέτρων. Το φαινόμενο φαίνεται να οφείλεται πιθανότατα σε φυσικά αίτια που συνδέονται και με το γεγονός ότι η περιοχή είχε πληγεί από τον Μεσογειακό κυκλώνα «Ιανό», όμως διερευνώνται και άλλα κατασκευαστικά αίτια.
Η περιοχή της βύθισης παρακολουθείται επί 24ώρου βάσεως μέσω κατάλληλων οργάνων από εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό. Κάθε 6 ώρες πραγματοποιούνται μετρήσεις στο έδαφος από ειδική ομάδα σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Όλα τα μέτρα αντιμετώπισης του φαινομένου έχουν ήδη ληφθεί για την ασφαλή κυκλοφορία.