Ας διαβάσουμε σε δεύτερη ανάγνωση το μηχανοδηγό Κ. Γενηδούνια…
Για την παρ’ ολίγον αποφευχθείσα νέα σιδηροδρομική τραγωδία, τύπου Τεμπών, την προπαραμονή των Χριστουγέννων, έγραψε χθες από «ΤΑ ΝΕΑ», στο εξαιρετικό αποκλειστικό του θέμα, ο καλός συνάδελφος, ειδικευμένος σε θέματα μεταφορών, Κώστας Ντελέζος.
Από το ολοσέλιδο θέμα του, παραθέτω τα εξής, προκειμένου να εξηγήσω τη συνέχεια που θεωρώ επιβεβλημένη και που δεν πρέπει να…την πάρει το ποτάμι, με κανένα τρόπο:
«Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των εργαζομένων του ΣΚΑ, η αμαξοστοιχία 1313 παραβίασε ερυθρό σηματοδότη και λίγο έλειψε να πέσει πάνω στην αμαξοστοιχία 51 (Βέλος). Όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές, η σύγκρουση αποφεύχθηκε …στο παρά πέντε, χάρη στην ετοιμότητα του υπευθύνου της τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, που κυριολεκτικά ούρλιαζε στον ασύρματο, καλώντας τον μηχανοδηγό της 1313 αμαξοστοιχίας να σταματήσει. Σημειωτέον, ότι στην καμπίνα μηχανοδήγησης (χειριστήρια) της ίδιας αμαξοστοιχίας, επέβαινε παρατύπως και μαθητευόμενος μηχανοδηγός, δεδομένου ότι ο κανονικός μηχανοδηγός δεν έχει την ιδιότητα του εκπαιδευτή.
Ο ΟΣΕ, ως διαχειριστής της υποδομής, προχώρησε αμέσως στην καταγραφή του σοβαρού αυτού συμβάντος, ενώ από την πλευρά της Hellenic Train επιχειρήθηκε αρχικά η υποβάθμισή του, με τα αρμόδια στελέχη της εταιρείας να υποστηρίζουν ότι για το περιστατικό δεν ευθύνεται ο μηχανοδηγός, αλλά η ολισθηρότητα των γραμμών!
Σημειώνεται, ότι υπεύθυνος για την κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών της Hellenic Train είναι σήμερα ο πρώην πρόεδρος των μηχανοδηγών Κ. Γενηδούνιας, που το τελευταίο διάστημα επανήλθε στην επικαιρότητα λόγω της μη κλήσεώς του στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής για τα Τέμπη. Ωστόσο, ούτε και ο αρμόδιος γενικός διευθυντής της εταιρείας προέβη σε κάποια επίσημη κίνηση, υιοθετώντας το σενάριο της… ολίσθησης»
Δεν μας πέφτει λόγος, βεβαίως, για την επιλογή της εργασιακής απασχόλησης του οποιουδήποτε, έχουμε, όμως, θεμιτό λόγο-και δη ισχυρό- να τον κρίνουμε, όταν επεδίωξε, στο παρελθόν έστω, να αποτελέσει έναν εκ των βασικών «κατηγόρων» για την τραγωδία των Τεμπών, επίδοξος για βαρύ πυροβολικό ως ειδήμων περί τα σιδηροδρομικά μας πράγματα: Όπως ο Κ. Γενηδούνιας, Πρόεδρος, τότε, του Σωματείου Προσωπικού Έλξης (μηχανοδηγών), ο οποίος είχε γίνει το «πρόσωπο της ημέρας».
Εκ των γνωστών ΣΥΡΙΖΑίων στο χώρο του συνδικαλισμού στους σιδηροδρόμους, ο Γενηδούνιας, εργαζόμενος και τότε, αλλά και ανελλιπώς μέχρι σήμερα στη Hellenic Mail, αγαπητή εταιρεία από την απελθούσα, αλήστου μνήμης, κυβερνητική εξουσία των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, που αποσπάθηκε από τον ΟΣΕ αντί πινακίου φακής (μόλις 45 εκατ. Ευρώ)από τον ΟΣΕ που εκράτησε μόνον την υποδομή, θα έπρεπε πρωτίστως να εγγυάται για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.
Άλλωστε, με αυτή την ιδιότητά του, υποδύθηκε τον αδέκαστο κριτή των πραγμάτων, από τη θέση του Προέδρου του Σωματείου Προσωπικού Έλξης, ιδιότητα με την οποία δόθηκε μάχη από το ΣΥΡΙΖΑ να περιληφθεί στους υπό κλήση προς εξέταση μάρτυρες της Εξεταστικής της Βουλής για την τραγωδία των Τεμπών. Και επειδή αυτό δεν πέρασε, ηγέρθη μέγας κουρνιαχτός και εξ αυτού κυρίως του λόγου (επειδή δεν «πέρασε» ο δικός τους μάρτυς) ο ΣΥΡΙΖΑ απεχώρησε από την Επιτροπή, παρασύροντας και τους λοιπούς από την αντιπολίτευση.
Από το σημείο αυτό και μετά, εγείρονται ισχυρά ερωτήματα, στοιχειώδους έστω δεοντολογίας και κατ’ επέκταση της ελάχιστης απαιτούμενης αξιοπιστίας ενός μάρτυρος:
-Ερώτημα πρώτο: Όταν επροτάθη προς τούτο από το ΣΥΡΙΖΑ «του» ο Γενηδούνιας, κατείχε ή όχι την ιδιότητα του Προέδρου του Σωματείου Προσωπικού Έλξης, σε συνδυασμό με την τρέχουσα εργασιακή του θέση, ως Διευθυντή Κυκλοφορίας στην Hellenic Train; Με το συνδικαλιστικώς, αλλά και ευρύτερα δεοντολογικώς ασυμβίβαστο, να παριστάνεις τον ελέγχοντα υπό τέτοιες συνθήκες, δικαίως μπορεί να διερωτηθεί κανείς εάν τούτο προσμετρήθηκε στην μη πρόκλησή του να καταθέσει, ως και θα έδει…
-Ερώτημα δεύτερο: Ανεξαρτήτως εάν συνέτρεχαν και οι δύο προηγούμενες συνθήκες, το γεγονός ότι ο Γενηδούνιας «προέρχεται» από τη Hellenic Train, με τον ίδιο στη θέση του Διευθυντή Κυκλοφορίας στη συγκεκριμένη επιχείρηση, η οποία έφθασε να αποδίδει-προφανώς όχι εν αγνοία του, εάν όχι εν πλήρει επιγνώσει-ότι μπορεί η…ολισθηρότητα των γραμμών να ευθύνεται για την παρ’ ολίγον αποφευχθείσα νέα σιδηροδρομική τραγωδία, αυτό συνιστά δεύτερο μείζονα λόγο για την αξιοπιστία του.Συνεπώς και για το απροκατάληπτο τρόπο ή μη, επί όσων επρόκειτο να καταθέσει για τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών.
-Ερώτημα τρίτο: Σχετικώς με τη σημερινή, τρέχουσα θέση του Γενηδούνια στη Hellenic Train, χρήζει διερευνήσεως εάν η σύνθεση της καμπίνας στην αμαξοστοιχία 1313 από πιστοποιημένο βεβαίως μηχανοδηγό, συνοδευόμενο από εκπαιδευόμενο, τυγχάνει νομότυπη, δεδομένου ότι ο πρώτος δεν είχε πιστοποιηθεί και ως εκπαιδευτής μηχανοδηγός, όπως απαιτείται από τα ισχύοντα πρωτόκολλα. Πόσο γίνεται να μην εμπίπτουν τέτοια στις αρμοδιότητες ενός Διευθυντή Κυκλοφορίας σε σιδηροδρομικό δίκτυο…
-Eρώτημα τέταρτο και τελευταίο: Να προεξοφλήσουμε ότι τα Ιταλικά αφεντινά της Hellenic Train δεν τρέφουν παρά την καλύτερη άποψη γιά τον Διευθυντή Κυκλοφορίας της Εταιρείας, γνωστού παραμάγαζου, όπως πολλοί επιμένουν, του κομματικού ιερατείου της Κουμουνδούρου;
Σε σχέση με όλα τα προηγούμενα, έτυχε να ακούσω τη συνέντευξη του νέου Προέδρου του Σωματείου Προσωπικού Έλξης Δημ.Κουτσιαύτη, διαδεχθέντος το Γενηδούνια, σε συνέντευξή του από την τηλεόραση του «Attica», γνωστής κοπής ΣΥΡΙΖΑ. Ο τελευταίος, μάλιστα, εμφανίσθηκε από το ραδιόφωνο του «Real fm», όπου επεδίωξε να συνεχίσει το πράγμα, γιά να λάβει, όμως, τις δέουσες απαντήσεις από τον Κώστα Ντελέζο. Ο ανηψιός του προβεβλημένου άλλοτε στελέχους του ΣΥΡΙΖΑ, γνωστού οξύθυμου που έφθασε να καταστρέψει το κινητό του τηλέφωνο εις το παρελθόν εν βρασμώ ψυχής τελών, ουδέν το καινόν συνεισέφερε επί των θεμάτων των σιδηροδρόμων και της ασφάλειας των δικτύων.
Αντιλαμβάνομαι, λοιπόν, ότι το επιμόνως σκοπούμενο από τους ΣΥΡΙΖΑίους δεν είναι άλλο από τού να διασκεδάζουν (και) τις δικές τους ισχυρές και μη εκχωρούμενες ευθύνες για τα χάλια των σιδηροδρόμων στη χώρα μας ή έστω να τίς διαχέουν τεχνηέντως.
Ούτως ώστε να βρίσκει έδαφος και να ψαρεύει ακωλύτως σε θολά νερά η Πρόεδρος του Συλλόγου Θυμάτων Τραγωδίας Τεμπών, Μαρία Καρυστιανού, στο έγγραφο συλλογής υπογραφών που περιφέρει. Επιτυχώς είναι αλήθεια, πλήν όμως και άνευ σκοπού, διότι το κρατούν Σύνταγμα άλλα κελεύει…
Σεραφείμ Χ. Μηχιώτης