tvstar.gr
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΡΟΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • STARSPORTS.GR
  • STAR FORUM
Facebook
Instagram
Threads
Youtube
Dailymotion
LinkedIn
No Result
View All Result
  • ΦΘΙΩΤΙΔΑ
  • ΒΟΙΩΤΙΑ
  • ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ
  • ΕΥΒΟΙΑ
  • ΦΩΚΙΔΑ
  • ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • LIVE TV
  • STAR FM
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
tvstar.gr
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΡΟΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • STARSPORTS.GR
  • STAR FORUM
Facebook
Instagram
Threads
Youtube
Dailymotion
LinkedIn
No Result
View All Result
tvstar.gr
No Result
View All Result
  • LIVE TV
  • STAR FM
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
TRENDS
  • ΦΘΙΩΤΙΔΑ
Δευτέρα, 26 Νοεμβρίου 2018, 17:04

Πώς βγήκε εκτός πορείας το άλλοτε κραταιό Ράλι Ακρόπολις

Λένα ΠαρασκευάΛένα Παρασκευά

Στα μέσα Σεπτεμβρίου, στην Τουρκία την απονομή του τίτλου του νικητή Ράλι Τουρκίας, ενός από τους αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αυτοκινήτου (World Rally Championship-WRC), έκανε με περηφάνια ο ίδιος ο πρόεδρος της χώρας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

Ενδεικτικό της σημασίας που προσδίδει η πολιτική ηγεσία της γειτονικής χώρας στη διοργάνωση, στην οποία επέστρεψε μετά οκτώ χρόνια. Την ίδια ώρα, η Ελλάδα χάνει ένα από τα διεθνή σύμβολά της με τα οποία έγινε γνωστή σε ένα μεγάλο μέρος του κόσμου τις προηγούμενες δεκαετίες: το Ράλι Ακρόπολις.

Συνδεθείτε στην κοινότητα ενημέρωσης του STAR Κεντρικής Ελλάδας στο Viber

Εντυπωσιακά τηλεοπτικά πλάνα από την ελληνική ύπαιθρο, μοναδικά στον κόσμο, που διαφήμισαν το ελληνικό τουριστικό προϊόν, ενώ παράλληλα έφερναν έσοδα εκατομμυρίων από τους χιλιάδες aficionados του μηχανοκίνητου αθλητισμού που γέμιζαν τις ελληνικές βουνοπλαγιές στις ειδικές διαδρομές αλλά και τις πολυμελείς αγωνιστικές ομάδες. «Ο,τι είναι το γκραν πρι του Μονακό για τη Formula 1, ήταν το Ράλι Ακρόπολις για το παγκόσμιο πρωτάθλημα αυτοκίνητου», εξηγούν στην «Κ» βετεράνοι οδηγοί αγώνων με πολλές διεθνείς συμμετοχές.

Για πρώτη φορά μετά 67 χρόνια, το 2019 ο διάσημος αυτός παγκοσμίως αγώνας αυτοκίνητου δεν θα πραγματοποιηθεί. Εχοντας ξεπέσει κυριολεκτικά το 2014, από ένας εκ των σημαντικότερων αγώνων του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αυτοκινήτου (World Rally Championship-WRC) σε περιφερειακό αγώνα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος (European Rally Championship-ERC), φέτος αποβλήθηκε και από αυτό. Οι λόγοι είναι πολλοί και περιλαμβάνουν, ανάλογα με το ποια πλευρά τους απαριθμεί, τη διαχρονική απουσία ευκρινούς και ουσιαστικής στήριξης από την πολιτεία, οικονομικές δυσχέρειες και ασυνεπή εξόφληση υποχρεώσεων προς την Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA), φθίνουσα στήριξη από χορηγούς, ολοένα και χειρότερες διοργανώσεις τα τελευταία έτη που απομάκρυναν αγωνιζομένους και κυρίως υποστηρικτές και απουσία μιας προβεβλημένης προσωπικότητας που θα μπορούσε να κινητοποιήσει τόσο οικονομικούς πόρους όσο και πολιτική στήριξη.

Εναν συνομιλητή δηλαδή της διεθνούς ομοσπονδίας αλλά και των κατά καιρούς εκπροσώπων ή δικαιοχρηστών της, όπως είναι τα τελευταία έτη το Eurosport. Οι διεθνείς ομοσπονδίες, οι οποίες δέχονται μεγάλες πιέσεις από πολλές χώρες που θέλουν να περιληφθούν σε αυτές τις διοργανώσεις, δεν έχουν μεγάλη υπομονή όταν «ταλαιπωρούνται» με ασυνεπείς πληρωμές και χαοτικές επικοινωνίες, εξηγούν κύκλοι της ελληνικής διοργάνωσης με αρκετές δεκαετίες εμπειρίας. Ακόμα και έτσι, όμως, στην Ελλάδα δόθηκαν πολλές ευκαιρίες, συμπληρώνουν. Και αυτό διότι το Ράλι Ακρόπολις είναι εμβληματικό και γεμάτο προκλήσεις λόγω της μορφολογίας του ελληνικού εδάφους. Πολλές είναι οι ομάδες που διαφήμιζαν ιδιαίτερα τις διακρίσεις τους στα ελληνικά χώματα, ακριβώς διότι εδώ γινόταν το ισοδύναμο του Μονακό της Formula 1 για το WRC. Αλλά φευ, η Ελλάδα δεν μπόρεσε να κρατήσει ένα σκήπτρο του χώρου που οι παλαιότεροι είχαν κερδίσει.

Και επειδή πολλοί μπορεί να εικάζουν πως απαιτούνται δαπάνες εκατομμυρίων, αξίζει να αναφερθεί ότι σύμφωνα με έρευνα της «K» το συνολικό κόστος της διοργάνωσης είναι της τάξεως του 1 εκατ. ευρώ για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και πλησιέστερα στις 600.000 με 700.000 ευρώ για το Ευρωπαϊκό. Η χρηματοδότηση αυτών των διοργανώσεων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό βασίζεται τις περισσότερες φορές στην έμμεση ή άμεση κρατική στήριξη. Είτε χρηματοδοτείται όπως και παλιά στην Ελλάδα (ΕΟΤ) απευθείας από το κράτος είτε μέσω εταιρειών δημοσίου συμφέροντος που παροτρύνονται να αναλάβουν ως χορηγοί. Οπως ακριβώς γίνεται στην Πολωνία που από το 2014 έχει πάρει τη θέση της Ελλάδας στο WRC και το ράλι της χορηγείται από τα κρατικά διυλιστήρια.

Αποθαρρυντικά γεγονότα

Στην Ελλάδα υπάρχουν πρόθυμοι χορηγοί που τα τελευταία χρόνια σήκωσαν αυτό το βάρος όπως η EKO και η Seajets. Ομως υπήρξαν εύλογα παράπονα για την ποιότητα των διοργανώσεων και διασφαλίσεις που δεν ήταν δυνατό να δοθούν, γεγονότα που αποθάρρυναν ακόμα και κάποιους από τους αφοσιωμένους χορηγούς, λένε όσοι γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα.

Το Ράλι Ακρόπολις ξεκίνησε να διοργανώνεται από την ΕΛΠΑ το 1951 και το 1953 έγινε διεθνής αγώνας που έφτασε το 1956 να συμπεριλαμβάνεται στους αγώνες του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος και από το 1993 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα οδηγών και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα κατασκευαστών του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι. Η FIA είχε χρίσει την ΕΛΠΑ διοργανωτή-εκπρόσωπό της στην Ελλάδα, αλλά σταδιακά η διοργάνωση έπρεπε να περάσει σε εθνική ομοσπονδία όπως γινόταν ήδη διεθνώς, ενώ παράλληλα η ΕΛΠΑ άρχισε να μετεξελίσσεται από λέσχη σε αμιγώς εταιρεία οδικής βοήθειας. Η Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδας (ΟΜΑΕ) έχει αναγνωριστεί από τη γ.γ. Αθλητισμού και έχει τεθεί επισήμως επικεφαλής του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα με νόμο στις αρχές του 2013. Εως τότε τη διοργάνωση ανέλαβαν για λογαριασμό της ΕΛΠΑ και μέχρι ν’ αναλάβει η ομοσπονδία ιδιωτικές εταιρείες. Τότε, στα μέσα της δεκαετίας του 2000, η διοργάνωση έφτασε στο αποκορύφωμά της με την Ελλάδα να εισάγει τον θεσμό των υπερειδικών διαδρομών και μία από αυτές να λαμβάνει χώρα στο κατάμεστο Ολυμπιακό Στάδιο.

H OMAE, μετά την προ ολίγων ημερών απομάκρυνση της χώρας από το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα, σε σχετική ανακοίνωσή της χαρακτηρίζει το 2019 «έτος ανασύνταξης για το Ράλι Ακρόπολις, καθώς η ΟΜΑΕ από κοινού με το Eurosport κατέληξαν στην απόφαση να μη διεξαχθεί ο αγώνας την επόμενη χρονιά. Η απόφαση είναι αποτέλεσμα της επιτακτικής, πλέον, ανάγκης να τεθούν υγιείς –οικονομικές και θεσμικές– βάσεις για το Ράλι Ακρόπολις, ώστε το 2020 να επιστρέψει στο πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι». Στον χώρο του ράλι αυτοκινήτων, όμως, σχεδόν κανείς δεν πιστεύει πως αυτό θα είναι δυνατό, αν μη τι άλλο, λόγω του μεγάλου αριθμού άλλων χωρών που επιδιώκουν το ίδιο.

ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ

http://www.kathimerini.gr

  • Ακολουθήστε το tvstar.gr στο Google News και μείνετε
    συντονισμένοι σε όλα τα τελευταία νέα!
  • Δείτε το ζωντανό πρόγραμμα του STAR Κεντρικής Ελλάδας
    μέσα από το digitalstar.gr
  • Facebook
  • X / Twitter
  • Messenger
  • Viber
  • Pocket
  • Email
  • Εκτύπωση
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Σταϊκούρας: “Προτελευταίος σταθμός για το έργο αναβάθμισης του Λιμανιού Στυλίδας”
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
08/05/2025, 21:00 | ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

Σταϊκούρας: “Προτελευταίος σταθμός για το έργο αναβάθμισης του Λιμανιού Στυλίδας”

Λαμία: Ξεκίνησαν έργα για την αντιπλημμυρική θωράκιση και την αισθητική αναβάθμιση της βόρειας εισόδου
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
08/05/2025, 16:37 | ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

Λαμία: Ξεκίνησαν έργα για την αντιπλημμυρική θωράκιση και την αισθητική αναβάθμιση της βόρειας εισόδου

Στη Λαμία ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας. Ευρεία σύσκεψη για τις πυρκαγιές. (φωτο video)
ΦΘΙΩΤΙΔΑ
08/05/2025, 15:34 | ΦΘΙΩΤΙΔΑ

Στη Λαμία ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας. Ευρεία σύσκεψη για τις πυρκαγιές. (φωτο video)

10ο φεστιβάλ παραδοσιακών χορών για δημοτικά σχολεία στη Λαμία. (φωτο video)
ΦΘΙΩΤΙΔΑ
08/05/2025, 15:26 | ΦΘΙΩΤΙΔΑ

10ο φεστιβάλ παραδοσιακών χορών για δημοτικά σχολεία στη Λαμία. (φωτο video)

Χωρίς ρεύμα σπίτια στη νότια Λαμία
ΦΘΙΩΤΙΔΑ
08/05/2025, 14:53 | ΦΘΙΩΤΙΔΑ

Χωρίς ρεύμα σπίτια στη νότια Λαμία

Η Nexans Ελλάς υποδέχθηκε το 3ο ΕΠΑ.Λ. Λαμίας!
ΦΘΙΩΤΙΔΑ
08/05/2025, 14:07 | ΦΘΙΩΤΙΔΑ

Η Nexans Ελλάς υποδέχθηκε το 3ο ΕΠΑ.Λ. Λαμίας!

Φθιώτιδα: Προσπάθησαν να αλλάξουν λάστιχο και έπεσαν στον γκρεμό.
ΦΘΙΩΤΙΔΑ
08/05/2025, 07:54 | ΦΘΙΩΤΙΔΑ

Φθιώτιδα: Προσπάθησαν να αλλάξουν λάστιχο και έπεσαν στον γκρεμό.

Παύλιανη: Στόχος δολιοφθοράς η γέφυρα στο Παρκάκι – Έχουν κόψει και συρματόσχοινα (video)
ΦΘΙΩΤΙΔΑ
07/05/2025, 21:39 | ΦΘΙΩΤΙΔΑ

Παύλιανη: Στόχος δολιοφθοράς η γέφυρα στο Παρκάκι – Έχουν κόψει και συρματόσχοινα (video)

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ρεπορτάζ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
STAR ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Mobile Application
Κατέβασε τώρα την εφαρμογή του STAR Κεντρικής Ελλάδας σε iOS ή Android κινητό τηλέφωνο!
Star Κεντρικής Ελλάδας - Google Play
Star Κεντρικής Ελλάδας - App Store
Μέλος ΕΕΤΕΠ
Πιστοποίηση ISO 9001:2015 - STAR ΑΕ
  • STAR ΑΕ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
  • ΒΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΦΘΙΩΤΙΔΑ
  • ΒΟΙΩΤΙΑ
  • ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ
  • ΕΥΒΟΙΑ
  • ΦΩΚΙΔΑ
  • TVSTAR.GR
  • DIGITALSTAR.GR
  • STARFM971.GR
  • STARSPORTS.GR
  • STARPRODUCTION.GR
  • STARFORUM.GR

STAR Κεντρικής Ελλάδας
4ο χλμ Λαμίας – Αθηνών
35100, Λαμία

Τηλεφωνικό Κέντρο:
+30.2231046725
star@lamiastar.gr

Η επιχείρηση STAR A.E. ως δικαιούχος του ισοτόπου tvstar.gr δηλώνει ότι είναι συμμορφωμένη με τη σύσταση (Ε.Ε.) 2018//334 της επιτροπής της 1/3/2018 σχετικά με μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο.
© 2025 - STAR Κεντρικής Ελλάδας
Designed by VP · Developed by ITBox
Τοπικά νέα
  • ΤΟΠΙΚΑ ΡΟΗ
  • ΦΘΙΩΤΙΔΑ
  • ΒΟΙΩΤΙΑ
  • ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ
  • ΦΩΚΙΔΑ
  • ΕΥΒΟΙΑ
  • ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΛΑΜΙΑ
  • ΛΙΒΑΔΕΙΑ
  • ΘΗΒΑ
  • ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ
  • ΧΑΛΚΙΔΑ
Ενημέρωση
  • ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • ΕΛΛΑΔΑ – ΚΟΣΜΟΣ
  • ΕΝΘΕΤΑ
  • BLOGS
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Ένθετα
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • LIFE STYLE
  • ΠΑΡΑΞΕΝΑ
  • ΜΟΥΣΙΚΗ
STAR Κεντρικής
Ελλάδας
  • STAR TV
  • STAR FM
  • WEB TV
  • WEB RADIO
  • TVSTAR.GR
  • STARFM971.GR
  • STARSPORTS.GR
  • DIGITALSTAR.GR
  • STARPRODUCTION.GR
  • STARFORUM.GR