tvstar.gr
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΡΟΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • STARSPORTS.GR
  • STAR FORUM
Facebook
Instagram
Threads
Youtube
Dailymotion
LinkedIn
No Result
View All Result
  • ΦΘΙΩΤΙΔΑ
  • ΒΟΙΩΤΙΑ
  • ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ
  • ΕΥΒΟΙΑ
  • ΦΩΚΙΔΑ
  • ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • LIVE TV
  • STAR FM
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
tvstar.gr
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΤΟΠΙΚΑ ΡΟΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • STARSPORTS.GR
  • STAR FORUM
Facebook
Instagram
Threads
Youtube
Dailymotion
LinkedIn
No Result
View All Result
tvstar.gr
No Result
View All Result
  • LIVE TV
  • STAR FM
  • ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
TRENDS
  • Blogs
Πέμπτη, 8 Νοεμβρίου 2018, 09:03

Branding Αγροτικών Προϊόντων: Τελικά αξίζει;

Χρήστος ΤσακμάκηςΧρήστος Τσακμάκης

Αναρωτήσου το εξής:

..αν το προϊόν που πουλάς  ήταν άνθρωπος, τι άνθρωπος θα ήταν;  

Και να στο προχωρήσω λίγο ακόμα.. Με ποιους θα έκανε παρέα; Πως θα τον ξεχώριζαν; Για ποια χαρακτηριστικά του θα έμενε στο μυαλό των άλλων; Θα έκανε φίλους εύκολα; Γιατί οι φίλοι του θα ήθελαν να κάνουν παρέα μαζί του; Αν δεν καταλαβαίνεις τη σχέση που πάω να δημιουργήσω μεταξύ προϊόντος και προσωπικότητας, σε προ(σ)καλώ να διαβάσεις και το υπόλοιπο άρθρο.

Συνδεθείτε στην κοινότητα ενημέρωσης του STAR Κεντρικής Ελλάδας στο Viber

Branding Αγροτικών Προϊόντων: Τελικά αξίζει;

Η λογική είναι η ίδια! Το προϊόν σου σε κάποιους απευθύνεται. Έχει ορισμένα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Ξεχωρίζει για συγκεκριμένες ιδιότητες (χρηστικές ή και αισθητικές). Κάποιοι το προτιμάνε, κάποιοι όχι. Δεν είναι κάτι άψυχο! Ειδικά στα μάτια και το μυαλό των καταναλωτών, δημιουργεί συσχετίσεις, εικόνες, συναισθήματα. Και όπως λέμε εμείς στο χώρο του μάρκετινγκ, τα προϊόντα φτιάχνονται στις  επιχειρήσεις, οι μάρκες φτιάνονται στο μυαλό των καταναλωτών. Το τι θα λέει ο κόσμος για αυτό που πουλάς είναι κάτι που εσύ πρέπει να διαμορφώσεις. Γιατί αν δεν το κάνεις εσύ, ο καταναλωτής μπορεί να το κάνει μόνος του. Και αν δεν το κάνει όπως το θες εσύ, τα αποτελέσματα θα είναι καταστροφικά.

Δώσε ταυτότητα λοιπόν σε αυτό που πουλάς. Ελιές, λάδι, μέλι, κρασί, βότανα, είναι απλά προϊόντα. Κάντα να φαντάζουν εμπειρίες και συναισθήματα στα μάτια των άλλων. Το αγροτικό branding (η διαμόρφωση μιας επωνυμίας – μάρκας ενός αγροτικού προϊόντος) αποτελεί πρωταρχικό θέμα και καθοριστικής σημασίας. Δεν είναι πεταμένα λεφτά! Αντίθετα, αν δεν το κάνεις, θα είναι σα να πετάς λεφτά! Γιατί να επενδύσεις σε αυτό; Για τα παρακάτω..

  1. Σε παρουσιάζει Παραγωγό με Επαγγελματισμό!

Ο οποιοσδήποτε που θα πάρει το προϊόν σου στα χέρια του (είτε καταναλωτής, είτε μεσάζοντας), θα καταλάβει πως είναι σημαντικό, πως νοιάζεσαι για αυτό, και πως επενδύεις σε αυτό. Είναι το πρώτο βήμα βασικά να σε γνωρίσει. Να μάθει ποιος είσαι και τι πουλάς. Να τον κάνεις να ασχοληθεί με σένα και όχι με τα διπλανά παρόμοια προϊόντα. Στην ετικέτα σου θα βρει πληροφορίες (πχ. ιστοσελίδα, πιστοποιήσεις, βραβεία, κλπ) για θέματα που αφορούν ότι πουλάς και γενικότερα εκπέμπει το συναίσθημα πως απέναντι μου έχω έναν επαγγελματία που το ψάχνει, το βελτιώνει και θέλει να μου προσφέρει κάτι διαφορετικό.

  1. Δημιουργεί Αναγνωρισιμότητα και Διαφοροποιεί το Προϊόν σου!

Θυμούνται ποιος είσαι και τι πουλάς. Ειδικά αν το branding έχει γίνει σωστά και με κατάλληλη στρατηγική, κερδίζεις στις εντυπώσεις. Σε θέματα συσκευασίας (πρωτογενούς και δευτερογενούς), ονόματος, ετικέτας, χρωμάτων, εικόνων, slogan, υπάρχουν πολλοί τρόποι να ξεχωρίσεις από αυτά που πουλάνε οι ανταγωνιστές σου. Καινοτομία και ευρηματικότητα χρειάζεται, όχι πάντα πολλά χρήματα.  Και μάλιστα με το σωστό μήνυμα που θες να περάσεις στο κοινό σου, ταυτίζεται αυτό που πουλάς με κάτι (market positioning) στο μυαλό των καταναλωτών. Δεν πουλάς για αυτούς ελιές, πουλάς αναμνήσεις από το χωριό! Δεν πουλάς παραδοσιακά ζυμαρικά, πουλάς χαρούμενες αναμνήσεις από οικογενειακές στιγμές! Δεν πουλάς μέλι, πουλάς το φάρμακο των αρχαίων Ελλήνων! Ανάλογα την ιστορία που θες να περάσεις (storytelling) και τους συσχετισμούς που θες να κάνουν όσοι αγοράζουν αυτό που πουλάς.

  1. Δίνει υπεραξία σε αυτό που πουλάς και εμπνέει εμπιστοσύνη!

Μπορείς να απαιτήσεις μια μεγαλύτερη τιμή μόνο αν αυτό που προσφέρεις έχει υπεραξία την οποία θα καταλάβει ο καταναλωτής! (διάβασε το πολλές φορές..). Ειδικά σε περιπτώσεις που θέλεις να πουλήσεις και νέα προϊόντα σε μια αγορά, η ύπαρξη ενός ισχυρού brand βελτιώνει τις πιθανότητες να το αγοράσει ο κόσμος. Βλέπω συχνά αυτό το προϊόν το οποίο ξεχωρίζει, μου προσφέρει αυτά που λέει (γεύση, ποιότητα, κλπ) όταν το αγοράζω, άρα το εμπιστεύομαι! Και το αναζητάω την επόμενη φορά. Και αυτό δίνει υπεραξία (surplus value) στο προϊόν σου!

Agribrand = αξία στο προϊόν!

Και να παραδεχτώ πως έχεις το ποιοτικότερο λάδι, το αρωματικότερο μέλι, τα νοστιμότερα κελυφωτά φιστίκια, κλπ.. Αν δεν προκαλέσεις το μάτι μου να ασχοληθώ μαζί σου, ποτέ δε θα το μάθω! Σαφώς και θέματα όπως η τιμή είναι καθοριστικά στην αγοραστική συμπεριφορά του καταναλωτή. Αλλά για να απαιτήσεις τιμή, πρέπει να είσαι διατεθειμένος να υποστηρίξεις το γιατί, να πείσεις τον υποψήφιο πελάτη γιατί.

Το branding (το λεγόμενο agribrand όταν αφορά αγροτικά προϊόντα) θα δώσει αξία σε αυτά που πουλάς  και θα τα μετατρέψει από απρόσωπα αντικείμενα αγοραπωλησίας σε προϊόντα με προσωπικότητα.  Θα δημιουργήσουν εμπιστοσύνη και θα ενισχύσουν την πιστότητα των πελατών σου. Όχι αμέσως, θέλει μικρά και στοχευμένα βήματα. Υπομονή και επιμονή.

Τροφή για σκέψη..

Μην πάρεις ως δόγμα ότι έγραψα. Σκέψου τα, συζήτησε τα, φιλτράρισε τα μέσα από τη δική σου οπτική. Συμβαίνουν πάντως γύρω σου και αποτελούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για κάποιους. Μπορεί να διαφωνήσεις μαζί μου σε κάποια, αλλά σίγουρα συμφωνούμε σε ένα: αγαπάς αυτό που παράγεις με κόπο και θες να του δώσεις τη θέση που του αξίζει!

Χρήστος Τσακμάκης
www.webinarium.gr

  • Ακολουθήστε το tvstar.gr στο Google News και μείνετε
    συντονισμένοι σε όλα τα τελευταία νέα!
  • Δείτε το ζωντανό πρόγραμμα του STAR Κεντρικής Ελλάδας
    μέσα από το digitalstar.gr
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
brandingwebinarium
  • Facebook
  • X / Twitter
  • Messenger
  • Viber
  • Pocket
  • Email
  • Εκτύπωση
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Blogs
15/04/2025, 08:59 | Blogs

Η ενίσχυση της τοπικοποίησης, μια οικολογική απάντηση σ’ έναν κόσμο που συνταράσσεται

Blogs
07/04/2025, 08:39 | Blogs

Ανακύκλωση: Αντί για ένα βιώσιμο μοντέλο διαχείρισης, τα προβλήματα συσσωρεύονται (ή… καίγονται)

Blogs
05/04/2025, 12:40 | Blogs

Μα για να υπάρχουν οι πλούσιοι, πρέπει να υπάρχουν οι φτωχοί!

Blogs
02/04/2025, 22:13 | Blogs

Ας γίνει μια ημερίδα για τις δυνατότητες αξιοποίησης των Ιαματικών Πηγών στην περιοχή μας

Blogs
02/04/2025, 10:14 | Blogs

Υπάρχει εχθρός για την Ευρωπαϊκή Ένωση;

Blogs
27/03/2025, 12:25 | Blogs

Όχι και κυνήγι μαγισσών για το θέ(α)μα με τους μαθητές της ΣΜΥΝ στην παρέλαση!

Blogs
13/03/2025, 12:58 | Blogs

Οι νέες επιχειρησιακές εξελίξεις του ρωσο ουκρανικού πολέμου

Blogs
10/03/2025, 08:20 | Blogs

Τα όπλα παράγονται για να χρησιμοποιηθούν!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ρεπορτάζ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
STAR ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Mobile Application
Κατέβασε τώρα την εφαρμογή του STAR Κεντρικής Ελλάδας σε iOS ή Android κινητό τηλέφωνο!
Star Κεντρικής Ελλάδας - Google Play
Star Κεντρικής Ελλάδας - App Store
Μέλος ΕΕΤΕΠ
Πιστοποίηση ISO 9001:2015 - STAR ΑΕ
  • STAR ΑΕ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
  • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
  • ΒΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΦΘΙΩΤΙΔΑ
  • ΒΟΙΩΤΙΑ
  • ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ
  • ΕΥΒΟΙΑ
  • ΦΩΚΙΔΑ
  • TVSTAR.GR
  • DIGITALSTAR.GR
  • STARFM971.GR
  • STARSPORTS.GR
  • STARPRODUCTION.GR
  • STARFORUM.GR

STAR Κεντρικής Ελλάδας
4ο χλμ Λαμίας – Αθηνών
35100, Λαμία

Τηλεφωνικό Κέντρο:
+30.2231046725
star@lamiastar.gr

Η επιχείρηση STAR A.E. ως δικαιούχος του ισοτόπου tvstar.gr δηλώνει ότι είναι συμμορφωμένη με τη σύσταση (Ε.Ε.) 2018//334 της επιτροπής της 1/3/2018 σχετικά με μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο.
© 2025 - STAR Κεντρικής Ελλάδας
Designed by VP · Developed by ITBox
Τοπικά νέα
  • ΤΟΠΙΚΑ ΡΟΗ
  • ΦΘΙΩΤΙΔΑ
  • ΒΟΙΩΤΙΑ
  • ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ
  • ΦΩΚΙΔΑ
  • ΕΥΒΟΙΑ
  • ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ
  • ΛΑΜΙΑ
  • ΛΙΒΑΔΕΙΑ
  • ΘΗΒΑ
  • ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ
  • ΧΑΛΚΙΔΑ
Ενημέρωση
  • ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
  • ΕΛΛΑΔΑ – ΚΟΣΜΟΣ
  • ΕΝΘΕΤΑ
  • BLOGS
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Ένθετα
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • LIFE STYLE
  • ΠΑΡΑΞΕΝΑ
  • ΜΟΥΣΙΚΗ
STAR Κεντρικής
Ελλάδας
  • STAR TV
  • STAR FM
  • WEB TV
  • WEB RADIO
  • TVSTAR.GR
  • STARFM971.GR
  • STARSPORTS.GR
  • DIGITALSTAR.GR
  • STARPRODUCTION.GR
  • STARFORUM.GR