Σε διαβούλευση οι προτάσεις για τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Στερεάς
Δίνεται σήμερα για δημόσια συζήτηση το κείμενο για τις συνέργειες ανάμεσα στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το ΤΕΙ Θεσσαλίας, το ΤΕΙ Στερεάς.
Το κείμενο αποτελεί σύνθεση των προτάσεων που έχουν συζητηθεί εκτενώς στην Επιτροπή μέλη της οποίας ήταν Πρυτάνεις και Αναπληρωτές Πρυτάνεις των τριών Ιδρυμάτων μαζί και με έναν εκπρόσωπο του Υπουργείου. Η επεξεργασία των προτάσεων και η ανταλλαγή απόψεων άρχισε πριν 8 μήνες. Δίνεται επίσης στη δημοσιότητα η πρόταση «Εύριπος» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών για την Εύβοια. Σε λίγες μέρες θα δημοσιοποιηθούν και οι προτάσεις του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών για την Ευρυτανία και την Βοιωτία. Μετά την ολοκλήρωση της διαβούλευσης, η οποία προτείνεται να είναι 15θήμερη, θα ετοιμασθεί το νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή.Στη νέα φάση της ανάπτυξής του, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας συντίθεται από οχτώ (8) Σχολές, πέντε (5) υφιστάμενες και τρεις (3) νέες, με τριάντα τέσσερα (34) Τμήματα, έξι (6) Ινστιτούτα, τέσσερα (4) Κέντρα και σημαντικό αριθμό δίχρονων Προγραμμάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΠΕΕ). Από τις οχτώ (8) σχολές, τρεις (3) είναι στο Βόλο, τρεις (3) στη Λάρισα και από μία (1) σε Τρίκαλα και Λαμία. Δεκατέσσερα (14) Τμήματα στο Βόλο εκ των οποίων δύο (2) νέα, εννέα (9) στη Λάρισα εκ των οποίων εφτά (7) νέα, τέσσερα (4) στην Καρδίτσα εκ των οποίων τρία (3) νέα, δύο (2) στα Τρίκαλα εκ των οποίων ένα (1) νέο και πέντε (5) στη Λαμία εκ των οποίων τρία (3) νέα.
Περιλαμβάνει επίσης Πανεπιστημιακό Ερευνητικό Κέντρο με ερευνητικές εξειδικεύσεις αιχμής και δομές διετούς εκπαίδευσης σε διάφορες πόλεις. Όταν οι δυνατότητες της Πολιτείας το επιτρέπουν, το Πανεπιστήμιο θα μπορεί να συζητήσει την ανάπτυξη και νέων Τμημάτων σε επιστημονικά αντικείμενα τα οποία προσφέρουν προοπτικές απασχόλησης και συμβάλλουν στην ολοκλήρωση της φυσιογνωμίας του.
Με τη νέα του δομή το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας παρέχει εκπαίδευση σε σύγχρονα αντικείμενα σπουδών που καλύπτουν ανάγκες της περιφέρειας και της χώρας, διασφαλίζει την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των υφιστάμενων ερευνητικών και εκπαιδευτικών υποδομών, πετυχαίνει την ύπαρξη κρίσιμων μεγεθών στην εκπαίδευση και την έρευνα καθώς και επιστημονικών συνεργειών και συνθηκών βιωσιμότητας και αριστείας. Καινοτομεί, με την ένταξη των διάσπαρτων ερευνητικών δομών της Θεσσαλίας και μέρους της Στερεάς Ελλάδας στο Πανεπιστήμιο και την αξιοποίηση του ερευνητικού δυναμικού τους στην εκπαίδευση και την έρευνα.