Η μάχη των προσφορών
Σε μια εποχή που η αγοραστική κίνηση είναι τρομερά περιορισμένη ενδιαφέρον παρουσιάζει η μάχη των προσφορών στα super markets. Προσφορές, κουπόνια, χαμηλές τιμές και δωρεάν προϊόντα διαφημίζονται με μεγάλη συχνότητα σε μια προσπάθεια να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών, που περιορίζονται στα απαραίτητα.
Η σημερινή οικογένεια που ξοδεύει τα περισσότερα χρήματα σε λογαριασμούς και super market ψάχνει κάθε προσφορά και αυτό έχει γίνει αντιληπτό από τις μεγάλες εταιρίες που δίνουν την μάχη του ανταγωνισμού καθημερινά προς όφελος των καταναλωτών, που έστω και με αυτές τις μικρές προσφορές, προσπαθούν να γλιτώσουν ακόμη και λίγα ευρώ. Είναι εντυπωσιακό να βλέπουμε γονείς μικρών παιδιών να αναζητούν εναγωνίως την καλύτερη προσφορά για πάνες και να τρέχουν στο αντίστοιχο κατάστημα… Δεκάδες τέτοιες περιπτώσεις με πάμπολλα προϊόντα θα μπορούσε κάποιος να εντοπίσει καθημερινά. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι ένα μεγάλο μέρος του διαφημιστικού χρόνου στην τηλεόραση και όχι μόνο καταλαμβάνουν οι προσφορές των προϊόντων των super markets. Θα μπορούσε κάποιος σίγουρα να πει ότι ο ανταγωνισμός λειτουργεί θετικά για τον καταναλωτή που παρότι αντιμετωπίζει την ακρίβεια στα ράφια των καταστημάτων, έχει και την ευκαιρία να βρει προϊόντα σε πραγματικές προσφορές. Η μάχη των προσφορών λοιπόν καλά κρατεί….
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που δημοσιοποίησε η καθημερινή:
Κυνήγι προσφορών στα σούπερ μάρκετ από το 80% των καταναλωτών
Εξοικονόμηση έως 375 ευρώ ετησίως έχει κάθε νοικοκυριό από τις προσφορές και εκπτώσεις στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Οι τελευταίες, σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), έχουν εισέλθει για τα καλά στη ζωή των Ελλήνων. Μάλιστα, τα στοιχεία που έχει επεξεργαστεί δείχνουν ότι οι Ελληνες καταναλωτές όχι μόνον ενδιαφέρονται ενεργητικά για τις προσφορές και εκπτώσεις των σούπερ μάρκετ, αλλά επιπλέον επιλέγουν κατάστημα ή/και αλυσίδα με βάση τις προσφορές που πραγματοποιούνται σε μια δεδομένη στιγμή.
Ειδικότερα, η έρευνα που πραγματοποίησε σε δείγμα 2.000 καταναλωτών έδειξε ότι εννέα στους δέκα Ελληνες (ποσοστό 88%) επωφελούνται από τις προσφορές. Μάλιστα, οι οκτώ από αυτούς (ποσοστό 79%) το πράττουν ενεργητικά. Αξιοποιούν για παράδειγμα φυλλάδια προσφορών πριν ψωνίσουν από ένα κατάστημα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το 59% των καταναλωτών εξοικονομεί τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών του και το 32% τουλάχιστον 10%. Η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από τη στάθμιση του συνόλου ανέρχεται περίπου σε 10%. «Πρακτικά», αναφέρει το ΙΕΛΚΑ, «η μηνιαία συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσον όρο σε όφελος πάνω από 7 ευρώ ανά εβδομάδα, 30 ευρώ μηνιαίως ανά νοικοκυριό και 375 ευρώ ετησίως».
Τη μεγαλύτερη εξοικονόμηση επιτυγχάνουν οι μεγάλες καταναλώσεις. Συγκεκριμένα, όσο αυξάνεται η δαπάνη στο σούπερ μάρκετ, τόσο αυξάνεται και η εξοικονόμηση. Π.χ. οι καταναλωτές που εξοικονομούν λιγότερο από 5% έχουν μέση εβδομαδιαία δαπάνη 74,76 ευρώ και εξοικονομούν μόλις δύο ευρώ ανά εβδομάδα. Αντίθετα, οι καταναλωτές που εξοικονομούν 20% έως 30% έχουν μέση εβδομαδιαία δαπάνη 89,46 ευρώ. Οι τελευταίοι εξοικονομούν 22 ευρώ ανά εβδομάδα ή 1.163 ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, αυτό είναι ένα αναμενόμενο εύρημα, καθώς οι καταναλωτές που έχουν μεγαλύτερες ανάγκες και άρα υψηλότερη δαπάνη (π.χ. οικογένειες με παιδιά) κυνηγούν περισσότερο τις προσφορές προκειμένου να αποκομίσουν μεγαλύτερη αξία.