Ο πρόεδρος της ΝΟΔΕ Εύβοιας για Ν.Μαυραγάνη και εξωδικαστικό μηχανισμό
Με αφορμή πρόσφατη συνέντευξη του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Νίκου Μαυραγάνη σε blog της Εύβοιας, ο πρόεδρος της Νομαρχιακής Οργάνωσης Ευβοίας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Πέτρος Ποδάρας, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
Σε πρόσφατη συνέντευξή του σε Ευβοϊκό blog, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Μαυραγάνης υπεραμύνθηκε της αποτελεσματικότητας του νόμου του «εξωδικαστικού συμβιβασμού» που βρίσκεται σε ισχύ από την 4η Αυγούστου. Η αλήθεια όμως είναι ότι η «επιτυχία» του πολυδιαφημισμένου νόμου, ήδη φαίνεται από τα στοιχεία του πρώτου μήνα εφαρμογής του, όπως τα ανέφερε χθες, Δευτέρα 25/9, στην εκδήλωση του Επιμελητηρίου Ευβοίας, ο Ειδικός Γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, κ. Φώτης Κουρμούζης: Πανελλαδικά, από τις 6.500 επιχειρήσεις που έκαναν αίτηση στην πλατφόρμα, μόνο οι 125 (!) προχώρησαν στο τελικό βήμα της διαπραγμάτευσης, πράγμα που δικαιώνει τις θέσεις της Νέας Δημοκρατίας κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου.
Δυστυχώς, αυτό ήταν αναμενόμενο, αφού ο νομοθέτης είναι αδιάφορος για το αν μια ιστορικά υγιής επιχείρηση δημιούργησε ζημιές τα τελευταία χρόνια της κρίσης (και μάλιστα υπό συνθήκες capital controls που εκείνοι επέβαλλαν) καθώς δεν εξετάζει – δεν λαμβάνει υπόψη – το συνολικό ιστορικό της. Απαιτεί μόνο ένα δεσμευτικό 10ετές πλάνο βιωσιμότητας, χωρίς μέριμνα για κανενός είδους απρόβλεπτους παράγοντες, οδηγώντας έτσι στον αφανισμό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Ειδικά για τις περιπτώσεις όσων οφείλουν σε ένα μόνο φορέα-πιστωτή (πχ σε ΔΟΥ, Τράπεζα, ΦΚΑ), παρότι ο νόμος προβλέπει (όπως τόνισε ο κ. Κουρμούζης) απ’ ευθείας διαπραγμάτευση με αυτόν τον πιστωτή, εκτός ηλεκτρονικής πλατφόρμας, οι αντίστοιχοι φορείς-πιστωτές δεν είναι ακόμη ενήμεροι και δημιουργείται σύγχυση στους οφειλέτες που σπεύδουν σε αυτούς, γι’ απ’ ευθείας διαπραγμάτευση.
Αντί λοιπόν ο κ. υφυπουργός να επιδίδεται σε επικοινωνιακού τύπου περιοδείες ενημέρωσης στην Εύβοια, συνοδευόμενος από συγκεκριμένους λογιστές και δικηγόρους, θα ήταν καλύτερο να φροντίσει πρώτα, θεσμικά, την ενημέρωση των δικών του υπηρεσιών και των φορέων-πιστωτών, μήπως καταφέρει να περισώσει ότι περισώζεται από το νομοθετικό «δημιούργημά του», για το οποίο είναι τόσο υπερήφανος.
Στην ίδια όμως συνέντευξη, ο κ. Μαυραγάνης επιχείρησε και μια βαρύγδουπη γεωπολιτική ανάλυση, στην προσπάθειά του, προφανώς, να τονώσει το προφίλ του αρχηγού του κόμματός του. Μίλησε για αλλαγή του «γεωπολιτικoύ status της Ελλάδας», για «στροφή» που έκαναν το 2015, «με ένα προσανατολισμό του Υπουργού Άμυνας, του Υπουργού Εξωτερικών και του πρωθυπουργού, προς άλλες κατευθύνσεις» και για «γεωπολιτική απομόνωση της Τουρκίας».
Καταρχάς, δεν προκύπτει από πουθενά ότι υπάρχει αλλαγή του γεωπολιτικού status της Ελλάδας. Οι τεκτονικές γεωπολιτικές αλλαγές είναι σε εξέλιξη και δεν μπορεί να εκτιμηθεί ακόμη με ασφάλεια σε τι βαθμό θα υπάρξει αλλαγή και ποια τελικά θα είναι.
Δεύτερον, ο κ. Καμμένος είναι ΥΕΘΑ και όχι ΥΠΕΞ, ο οποίος είναι αρμόδιος για την Εξωτερική Πολιτική της εκάστοτε κυβερνήσεως. Δεν μπορεί μία βεβιασμένη χειραψία πίσω από τα προστατευτικά σκοινιά με τον πρόεδρο Τραμπ να θεωρηθεί σοβαρά ως…. «προσανατολισμός Καμμένου».
Ας έχει υπόψη του ο κ. Μαυραγάνης, ότι τόσο οι Αμερικανοί όσο και οι Ευρωπαίοι, δεν ξεχνούν εύκολα τις απειλές Καμμένου ότι “θα ξαμολήσει” στην Ευρώπη τζιχαντιστές. Η αλήθεια είναι ότι η Τουρκία διατηρεί την γεωστρατηγική της αξία και θα παίζει διαρκώς το χαρτί αυτό για να κερδίζει περισσότερα, ενώ παράλληλα, πέρα από τη ρητορική, δεν υπάρχει εκτίμηση ειδικών αναλυτών ότι η Τουρκία απομονώνεται. Ας διαβάσει ο κ. Μαυραγάνης τη δήλωση του προέδρου Τραμπ μετά την τελευταία συνάντησή του με τον κ. Ερντογάν.
Αλλά, βεβαίως, για αυτούς, και στα θέματα εξωτερικής πολιτικής και γεωστρατηγικής, η φαντασίωση είναι ασφαλέστερη από τη σκληρή πραγματικότητα.