2η Ενότητα: Smart tools – Big Business: The Era of Numbers!
Η επιλογή της κατάλληλης πλατφόρμας e-Commerce, αποτελεί μια από τις βασικότερες προϋποθέσεις για την εύρυθμη λειτουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος.
Η ανεύρεση λοιπόν, του κατάλληλου στρατηγικού συνεργάτη / συμβούλου για την υλοποίηση και λειτουργία ενός e-shop, αλλά και η συνεχής παροχή υποστήριξης με Online Competition, SEO και Big Data Analysis που θα οδηγήσουν σε βελτιώσεις, είναι μείζονος σημασίας. Έτσι, η δουλειά των e-Business Specialists και Consultants, είναι αναμφισβήτητα ένα επάγγελμα με απαιτήσεις αλλά και με μέλλον.
Ένας πολύπλοκος γρίφος για τους e-επιχειρηματίες, είναι η διαχείριση των operations, μολονότι πια υπάρχουν πολλές δυνατότητες για αυτόματη ενημέρωση αποθεμάτων, διαθεσιμότητας και αξίας. Σε ποιο βαθμό όμως είναι δυνατό το free shipping και το free return από ένα ελληνικό eshop; Πώς η συνεργασία με την κατάλληλη εταιρεία logistics και η έγκαιρη και άμεση παράδοση της παραγγελίας μπορεί να δώσει συγκριτικό πλεονέκτημα σε ένα e-shop; Η εξατομικευμένη εμπειρία της παρεχόμενης υπηρεσίας, συνιστά σαφώς τον πλέον κρίσιμο παράγοντα επιτυχίας, γι’ αυτό και η ευελιξία που δίνουν πλέον τα ηλεκτρονικά πορτοφόλια αλλά και τα mobile payments, συμβάλουν στη θετική και ασφαλή εμπειρία που αναζητά ο καταναλωτής.
Η αξιοποίηση των data των πελατών και η δημιουργία προσωποποιημένου προωθητικού περιεχομένου είναι βέβαιο πως μπορεί να οδηγήσει ένα e-shop σε μεγαλύτερους δρόμους ανάπτυξης μέσω της πιστότητας του πελάτη και των cross-selling και up-selling μεθόδων. Πώς όμως πραγματοποιείται η συλλογή, διαλογή, αξιολόγηση και μετατροπή των δεδομένων σε ουσιαστική και πολύτιμη πληροφορία για την επιχείρηση και ποιες λύσεις υπάρχουν για τους decision makers ώστε να λαμβάνουν γρήγορα τις κατάλληλες αποφάσεις χωρίς να απαιτούνται ειδικές γνώσεις πάνω στα analytics;
Μπορεί το Affiliate Marketing να αποτελέσει επιπρόσθετη πηγή εσόδων για τα e-shops; Πόσο αυξάνει το κύρος και την αξιοπιστία ενός online store η ειδική σήμανση (trustmark) από φορέα πιστοποίησης και ποιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μπορεί να έχει ένα πιστοποιημένο κατάστημα;
Το Cross Border παραμένει ψηλά στην ατζέντα των άλυτων υποθέσεων του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν. Κόστη μεταφοράς, διακίνησης προϊόντων και νομικά ζητήματα, συνεχίζουν να απασχολούν τους εμπλεκόμενους στο ηλεκτρονικό εμπόριο, στο δρόμο για την άρση των διασυνοριακών περιορισμών και την ισότητα πρόσβασης σε μια Ενιαία Ψηφιακή Αγορά.
Σε κάθε περίπτωση, το πιο σημαντικό είναι ότι ολοένα και περισσότεροι κατανοούν πως η επιτυχία του e-Επιχειρείν είναι η συνισταμένη πολλών παραγόντων και απαιτεί e-Skills, διαρκή ενημέρωση και απόλυτη εξειδίκευση!