Μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου για τη μουσική επιμελήτρια του ΟΑΣΑ
Μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπεύθυνου κατέθεσε στην εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας, ένας πολίτης ο κ. Παναγιώτης Σταμάτης πλωτάρχης του Πολεμικού Ναυτικού εν αποστρατεία, μετά το αποκαλυπτικό δημοσίευμα του «Πρώτο Θέματος» της περασμένης Κυριακής, σχετικά με τη μουσική επιμελήτρια που προσελήφθη στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ).
Αρμοδιότητα της μουσικής συμβούλου η οποία προσελήφθη στον ΟΑΣΑ θα είναι η επιλογή της… μουσικής που θα ακούγεται στα λεωφορεία του Οργανισμού και για τις υπηρεσίες αυτές που θα προσφέρει θα εισπράξει μέχρι το τέλος του έτους το ποσό των 3.900 ευρώ. Όπως δε αποκάλυψε το «Πρώτο Θέμα» η υπάλληλος είναι στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και υποψήφια δημοτική σύμβουλος με το συνδυασμό της κυβερνώσας παράταξης σε δήμο των νοτίων προαστίων.
Τώρα, στη μηνυτήρια αναφορά του ο κ. Σταμάτης, διερωτάται πως είναι δυνατόν οι αρμόδιοι να προχωρούν στη πρόσληψη μουσικής επιμελήτριας στον ΟΑΣΑ αντί να προχωρούν στη επισκευή και αντικατάσταση του πεπαλαιωμένου στόλου και επικίνδυνων για τη κυκλοφορία λεωφορείων.
Στην αναφορά του ο κ. Σταμάτης υπογραμμίζει πως η απόφαση περί πρόσληψης μουσικής επιμελήτριας στον ΟΑΣΑ «είναι προφανώς σκανδαλώδης για την ελληνική κοινωνία που κατά το μεγαλύτερο μέρος της πένεται ή ζει στα όρια της φτώχιας, καθώς υπάρχουν έτερες επιτακτικές ανάγκες όπως οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΑ έχουν πρόσφατα καταγγείλει». Παράλληλα, ο ίδιος επισημαίνει πως το όλο σκηνικό με την πρόσληψη της μουσικής επιμελήτριας θυμίζει «έντονα τον «Τιτανικό» που ενώ βυθιζόταν οι μουσικοί συνέχιζαν να παίζουν, με μόνη τη διαφορά, εκείνοι το έκαναν αμισθί».
Ο κ. Σταμάτης επικαλείται καταγγελίες εργαζομένων του ΟΑΣΑ, σύμφωνα με τις οποίες οι επιβάτες των λεωφορείων «παίζουν καθημερινά τη ζωή τους κορώνα γράμματα». Και αυτό διότι, τα λεωφορεία «εμφανίζουν πολύ επικίνδυνες βλάβες λόγω της κακής ή ανύπαρκτης συντήρησης ελλείψει χρημάτων» με αποτέλεσμα μόνο το τελευταίο τρίμηνο να έχουν πιάσει φωτιά τέσσερα λεωφορεία, στα τρία εκ των οποίων επέβαιναν πολίτες.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στη μηνυτήρια αναφορά:
«-Το πρώτο συμβάν έγινε στις αρχές Μαρτίου στο ύψος του Κηφισού, στη γέφυρα της Μεταμόρφωσης, ευτυχώς όμως, το λεωφορείο που επέστρεφε από το αεροδρόμιο είχε «σχολάσει» και επομένως ήταν άδειο από κόσμο. Ωστόσο, το όχημα καταστράφηκε ολοσχερώς.
-Το δεύτερο περιστατικό έλαβε χώρα στα Σπάτα, σε δρομολόγιο που κατέληγε στη Λούτσα. Το λεωφορείο ήταν γεμάτο επιβάτες όταν έσπασε ο κινητήρας και άρπαξε φωτιά. Ο οδηγός κατάφερε να απομακρύνει εγκαίρως τους πολίτες και να σβήσει την εστία φωτιάς, αποσοβώντας τα χειρότερα.
-Το τρίτο χρονικά επεισόδιο σημειώθηκε στη Βάρκιζα, με το λεωφορείο να μεταφέρει και σε αυτή την περίπτωση πολύ κόσμο. Όλα ξεκίνησαν όταν έσπασε το καπάκι του κινητήρα και πετάχτηκαν τα λάδια έξω, με αποτέλεσμα να εκδηλωθεί πυρκαγιά και να κάψει το όχημα ενώ οι επιβάτες μόλις είχαν προλάβει να πεταχτούν έντρομοι έξω από αυτό.
-Το τέταρτο και τελευταίο… μέχρι το επόμενο εκτυλίχθηκε την προηγούμενη Πέμπτη στην καρδιά της Αθήνας, συγκεκριμένα στην οδό Αχιλλέως στο Μεταξουργείο. Και σε αυτή την περίπτωση η βλάβη σημειώθηκε στο χώρο του κινητήρα πιθανότατα από κάποια καλωδίωση με το λεωφορείο να παραδίδεται στις φλόγες».
Ο κ. Σταμάτης επικαλούμενος τις καταγγελίες των υπαλλήλων του ΟΑΣΑ, υπογραμμίζει πως οι αιτίες για την τραγική κατάσταση είναι τόσο η παλαιότητα του στόλου όσο και η θλιβερή συντήρησή του, λόγω υποχρηματοδότησης της εταιρείας.
«Ιεράρχηση αναγκών»
Μετά από αυτά τα περιστατικά που παραθέτει, ο κ. Σταμάτης διερωτάται αν υπάρχει ιεράρχηση των αναγκών από τους αρμόδιους του ΟΟΣΑενώ υπογραμμίζει ότι απουσιάζει «η έρευνα αγοράς και η πρόσκληση ενδιαφέροντος, εφόσον πράγματι έπρεπε να υπάρξει η μουσική επένδυση, αντί της επιβεβλημένης επισκευής και αντικατάστασης του πεπαλαιωμένου στόλου και επικίνδυνων για τη κυκλοφορία λεωφορείων».
Τέλος, παραθέτει σειρά νομικών επιχειρημάτων για τη θεμελίωση της μηνυτήριας αναφοράς του και ζητεί από τις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές να προβούν «σε κάθε νόμιμη ενέργεια για τη διερεύνηση των καταγγελλόμενων αξιόποινων πράξεων, προκειμένου να υποστούν οι ένοχοι (φυσικοί και ηθικοί αυτουργοί κ.λπ.) την παραδειγματική τιμωρία για τις αξιόποινες πράξεις, που από την δικαστική έρευνα ήθελε αποδειχθεί ότι διέπραξαν».