Σήμα Κινδύνου από Θανάση Μπουραντά προς Κώστα Μπακογιάννη…

Σήμα κινδύνου στον Περιφερειάρχη, Κώστα Μπακογιάννη, στέλνει για τον δρόμο της Νότιας Εύβοιας και συγκεκριμένα για το έργο το έργο ΡΑΠΤΑΙΟΙ – ΣΤΥΡΑ-ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ, ο δήμαρχος Κύμης Αλιβερίου, Θανάσης Μπουραντάς.
Όπως αναφέρει στην επιστολή του πληροφορήθηκε ότι η Διαχειριστική αρχή προτείνει την απένταξη από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ( Π.Ε.Π. ) Στερεάς Ελλάδας, το έργο ΡΑΠΤΑΙΟΙ – ΣΤΥΡΑ-ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ, μήκους 16,5 χλμ, και να ολοκληρωθεί μόνο το β’μέρος του έργου ΣΤΥΡΑ-ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ από εθνικούς πόρους.Κάτι τέτοιο σημαίνει ότι πλέον δεν διασφαλίζεται τίποτε ως προς την κατασκευή των 16,5 χιλιομ. του τμήματος ΡΑΠΤΑΙΟΙ – ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ και επειδή οι Εθνικοί πόροι είναι ελάχιστοι το το β’μέρος του έργου θα κατασκευάζεται χωρίς να τελειώνει. Να σημειωθεί ότι τον Μάιο του 2016 ο αντιπεριφερειάρχης Ευβοίας, Φάνης Σπανός είχε μιλήσει στο Star Κεντρικής Ελλάδας για το συγκεκριμένο έργο, σημειώνοντας τη διασφαλισή του από την Περιφέρεια Στερεάς με το ξεκίνημα των εργασιών να γίνεται από το δεύτερο κομμάτι του δρόμου ΣΤΥΡΑ-ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΘΑΝΑΣΗ ΜΠΟΥΡΑΝΤΑ:
Κύριε Περιφερειάρχη
Αναφερόμενοι στα σχετικά έγγραφά μας και στα προβλήματα που περιγράφονται σε αυτά, σας είναι γνωστό ότι η Εύβοια έχει μεγάλο πρόβλημα από την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το βασικό οδικό δίκτυο της, δηλαδή ο Διαμήκης Άξονας που εκτείνεται από την Αιδηψό, τη Χαλκίδα, μέχρι την Κύμη και την Κάρυστο.
Κανένας μας δεν μπορεί να έχει ήσυχη την συνείδησή του για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το οδικό δίκτυο, όταν η Εύβοια παρουσιάζει αυτό το μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο και βρίσκεται δίπλα στο λεκανοπέδιο Αττικής, ουσιαστικά αποτελεί προέκταση της Αττικής, με ότι αυτό συνεπάγεται για την κίνηση των οχημάτων, τα ατυχήματα και την ταλαιπωρία που αντιμετωπίζουν όλοι, αλλά και την καθήλωση της οικονομίας του Νομού.
Είναι γνωστό, όπως προαναφέρθηκε, ότι η Εύβοια συγκεντρώνει τεράστια κίνηση σε όλο το δίκτυό της λόγω της γειτνίασης με την Αττική, αλλά δεν εκδηλώνεται κανένα ενδιαφέρον για την αντιμετώπιση του προβλήματος, του οδικού δικτύου.
Μάλιστα, αντί να λυθούν αυτά τα μεγάλα προβλήματα που απασχολούν τον τόπο, πληροφορηθήκαμε ότι η Διαχειριστική αρχή προτείνει την απένταξη από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ( Π.Ε.Π. ) Στερεάς Ελλάδας, το έργο ΡΑΠΤΑΙΟΙ – ΣΤΥΡΑ-ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ, χωρίς να προηγηθεί κάποια συζήτηση να ακουστεί και η γνώμη όσων ενδιαφέρονται για αυτό το έργο, όπως είναι ο Δήμος Κύμης – Αλιβερίου, που είναι όμορος του Δήμου Καρύστου.
Όσα αναφέρθηκαν για το συγκεκριμένο θέμα, αλλά και το γεγονός ότι δεν έχει γίνει καμία ενέργεια για τον διαμήκη άξονα της Εύβοιας, αυτό προκαλεί απογοήτευση και συνειδητοποιούμε ότι πρέπει μόνοι μας να κάνουμε ότι είναι αναγκαίο για τα δικά μας προβλήματα.
Το γεγονός ότι ο πληθυσμός της Εύβοιας πλησιάζει περίπου το 40% του πληθυσμού της Περιφέρειας και όπως είναι γνωστό οι χρηματοδοτήσεις από τα διάφορα προγράμματα γίνονται κυρίως σύμφωνα με τον πληθυσμό των Περιφερειών, σημαίνει ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των εσόδων της Περιφέρειας οφείλονται στην Εύβοια, αλλά τελικά τα έσοδα δεν διατίθενται ανάλογα με τον πληθυσμό και τις ανάγκες των Νομών.
Για το πρόβλημα του τμήματος ΡΑΠΤΑΙΟΙ –ΣΤΥΡΑ – ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ, μήκους 16,5 χιλ. πληροφορηθήκαμε ότι ο σχεδιασμός προβλέπει να μείνει εκτός κατασκευής το πρώτο τμήμα ΡΑΠΤΑΙΟΙ – ΣΤΥΡΑ και να κατασκευαστεί το δεύτερο τμήμα, ΣΤΥΡΑ – ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ, από Εθνικούς πόρους.
Αυτός ο σχεδιασμός δεν διασφαλίζει τίποτε ως προς την κατασκευή των 16,5 χιλιομ. του τμήματος ΡΑΠΤΑΙΟΙ – ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ. Οι Εθνικοί πόροι είναι ελάχιστοι και φοβόμαστε ότι για πολλά χρόνια το έργο θα κατασκευάζεται χωρίς να τελειώνει.
Γνωρίζουμε για τις υπερβολικές τιμές απαλλοτρίωσης της γης που έχουν αποφασίσει τα δικαστήρια, αδικαιολόγητα, αλλά και χωρίς να προβλέπεται να δώσουν λόγο όσοι ευθύνονται για τις τιμές. Γνωρίζουμε τις δυσκολίες για να βρεθούν τα ποσά που φτάνουν στο ύψος του κόστους κατα-σκευής του έργου.
Υπάρχει όμως λύση για την κατασκευή ενός δρόμου πιο ασφαλούς και φυσικά πιο σύγχρονου από τον σημερινό, χωρίς μεγάλο κόστος και χωρίς απαλλοτριώσεις για το τμήμα ΡΑΠΤΑΙΟΙ – ΣΤΥΡΑ, λύση την οποία δεν γνώριζε η Νομαρχία, την περίοδο 1995-98 και έγινε γνωστό όταν ήδη είχαν ανατεθεί οι μελέτες για τα 16,5 χιλιομ.
Η κρατική Περιφέρεια είχε μελετήσει βελτίωση, τουλάχιστο για το τμήμα ΡΑΠΤΑΙΟΙ – ΣΤΥΡΑ, με απαλλοτριώσεις κλπ.
Μπορεί επομένως να επικαιροποιηθεί η μελέτη και να γίνουν ενδεχομένως και διορθώσεις, ώστε το αποτέλεσμα να ανταποκρίνεται στις σημερινές και στις μελλοντικές ανάγκες.
Δεν μπορούμε όμως να στηριχθούμε στην κατασκευή αυτή των έργων στους Εθνικούς πόρους, γιατί κάτι τέτοιο είναι ανέφικτο.
Δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι ο διαμήκης άξονας της Εύβοιας, από το Νοέμβριο του έτους 2013 έχει χαρακτηριστεί ως « εκτεταμένο Διευρωπαϊκό Δίκτυο » και επομένως μπορεί να χρηματοδοτηθεί από τα Κοινοτικά Προγράμματα.
Όπως έχουμε τονίσει κατ΄ επανάληψη, η Εύβοια η οποία περιλαμβάνεται στην πρώτη δεκάδα των μεγαλυτέρων Νομών της Χώρας, δεν έχει κατασκευάσει κανένα έργο από το Ταμείο Συνοχής, γιατί ακριβώς ο βασικός άξονας δεν είχε χαρακτηριστεί ως Διευρωπαϊκό Δίκτυο. Αυτό ξεπεράστηκε και επομένως τώρα που βρισκόμαστε στο 5ο Κ.Π.Σ. δικαιούνται να χρηματοδοτηθεί κατά προτεραιότητα για όσες μελέτες είναι ολοκληρωμένες.
Για αυτούς τους λόγους ζητάμε να πάρετε πρωτοβουλία για συνάντηση με τους αρμόδιους Υπουργούς με την συνδρομή και των Βουλευτών του Νομού, για να πραγματοποιηθεί συζήτηση ουσίας, για το οδικό Δίκτυο, αλλά και για ορισμένα ακόμα μεγάλα προβλήματα του τόπου.
Με εκτίμηση
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ
Αθανάσιος Μπουραντάς