Απαντήσεις για τα οδικά έργα στην Φθιώτιδα ζήτησε η Κ.Μπατζελή
Σαφείς απαντήσεις, αλλά και χρονοδιαγράμματα για τα μεγάλα οδικά έργα που έχουν μείνει στάσιμα στο νομό Φθιώτιδας, όπως το τμήμα «Αρχή Α.Κ Αγ. Μαρίνας Στυλίδας- Αρχή Α.Κ Ραχών», το τμήμα «Νέα Κοίτη Σπερχειού – Τέλος Α.Κ. Ροδίτσας» του άξονα ΠΑΘΕ, καθώς και το έργο της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου με τα συνοδά έργα στο τμήμα «Σκάρφεια – Γέφυρα Θερμοπυλών» ζήτησε από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών η Βουλευτής Φθιώτιδας Κατερίνα Μπατζελή κατά τη συζήτηση στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής για τους οδικούς άξονες.
«Η τοπική κοινωνία δεν μπορεί να ανεχτεί άλλες καθυστερήσεις σε έργα «πνοής», έργα τα οποία προωθούν την ανάπτυξη, την απασχόληση και την οδική ασφάλεια και τα οποία μπορούν να υλοποιηθούν με συμφωνίες και με σύγχρονα χρηματοπιστωτικά μέσα, όπως τιτλοποιήσεις.
Ειδικότερα, όσον αφορά τη νέα κοίτη Σπερχειού της Ροδίτσας, γνωρίζουμε ότι υπάρχει ένσταση του αναδόχου για την έκπτωση, η οποία αφού απερρίφθη οριστικοποιήθηκε. Θέλω συγκεκριμένη απάντηση επί του θέματος αυτού.
Το δεύτερο θέμα αφορά τη Μαρίνα Στυλίδας – Ραχών και ΠΑΘΕ που και πάλι ήταν ανάδοχος η ΑΤΤΙΚΑΤ. Εδώ υπάρχει ένα σημαντικό πρόβλημα και νομίζω ότι θα πρέπει να προχωρήσετε. Το έργο αυτό συνδέεται άμεσα με το λιμάνι της Στυλίδας, το οποίο περνάει σε νέα υποδομή έτσι ώστε να δημιουργήσει έναν νέο αναπτυξιακό πόλο στο νομό Φθιώτιδας.
Κλείνοντας, θα αναφέρω το έργο της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου με τα συνοδά έργα στο τμήμα της Σκάρφεια – Γέφυρα, Θερμοπυλών. Ένα έργο το οποίο είναι έργο ζωής, είναι παράπλευρα έργα τα οποία εμποδίζουν την κυκλοφορία των πολιτών».
Προς: Βουλή των Ελλήνων
Τμήμα Κοινοβουλευτικού Ελέγχου
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ
τον Υπουργό
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Σε συνέχεια της παρουσίασης στις 8η Δεκεμβρίου 2011 της πορείας των έργων παραχώρησης αυτοκινητοδρόμων στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής, θεωρώ ότι σε αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, το πρόβλημα της στασιμότητας σε έργα ζωτικής σημασίας για την απασχόληση, την ανάπτυξη, αλλά πρωτίστως για την οδική ασφάλεια των πολιτών, λαμβάνει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις. Ιδιαίτερα όσον αφορά τη Φθιώτιδα, όπως είναι γνωστό, έχουν «παγώσει» τρία μεγάλα οδικά έργα. Το τμήμα «Νέα Κοίτη Σπερχειού- Τέλος Α. Κ Ροδίτσας», το τμήμα «Αρχή Α.Κ Αγίας Μαρίνας Στυλίδας- Αρχή Α.Κ Ραχών», καθώς και το Τμήμα «Σκάρφεια (Γέφυρα ΟΣΕ- ΑΚ Θερμοπυλών) στον Άξονα ΠΑΘΕ. Ενδεικτικό της μεγάλης καθυστέρησης που έχει ήδη συντελεστεί είναι το γεγονός ότι στο τμήμα «Νέα Κοίτη Σπερχειού- Τέλος Α. Κ Ροδίτσας», το οποίο βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης προβλεπόταν να παραδοθεί τον Αυγούστο του 2009 μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί έργα σε ποσοστά 50% και 85% σε σχέση με την προβλεπόμενη μελέτη στον κλάδο προς Θεσσαλονίκη και 10% στον κλάδο προς Αθήνα, ενώ δεν έχει ακόμη ανακηρυχθεί νέος ανάδοχος, παρά το ότι ήδη από το Μάρτιο του 2011 έχει οριστικοποιηθεί η έκπτωση της αναδόχου εταιρείας που είχε αρχικά αναλάβει το έργο. Όσο όμως παρατείνεται η καθυστέρηση στην παράδοση του τμήματος αυτού που περιλαμβάνει τον κόμβο Λαμίας, τόσο θα εντείνονται τα προβλήματα στην κυκλοφορία και ιδιαίτερα τις ημέρες υψηλού κυκλοφοριακού φόρτου, λόγω της υπάρχουσας στένωσης του αυτοκινητόδρομου. Όσον αφορά το έργο «Α.Κ Αγίας Μαρίνας Στυλίδας- Αρχή Α.Κ Ραχών» όπου η προθεσμία ολοκλήρωσης ήταν το Σεπτέμβριο του 2010, καταγράφονται σημαντικές καθυστερήσεις που οφείλονται όχι μόνο στην αδυναμία της αναδόχου εταιρείας να ανταποκριθεί στην ολοκλήρωση του έργου και η οποία ήδη από την άνοιξη του 2011 ζήτησε την υποκατάστασή της, αλλά και σε άλλα ζητήματα, όπως η έγκριση της τροποποίησης της αρχικής μελέτης που έχει υποβληθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού και η οποία εκκρεμεί ακόμη και σήμερα παρά το ότι η πρόταση έχει υποβληθεί από το Μάρτιο του 2009.Όσον αφορά το τμήμα «Σκάρφεια (Γέφυρα ΟΣΕ)- ΑΚ Θερμοπυλών, λόγω διαχειριστικών προβλημάτων που έχουν ανακύψει, παρά τη θετική πρόοδο που έχει συντελεστεί, εκκρεμούν ακόμη σημαντικές υπολειπόμενες εργασίες εντός, αλλά και εκτός του ορίου παραχώρησης.
Κατόπιν τούτων, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Ποιοι είναι οι πραγματικοί λόγοι και έχουν καταγραφεί τόσο μεγάλες καθυστερήσεις στην απεμπλοκή και ολοκλήρωση των προαναφερόμενων τριών οδικών έργων;
2. Σε ποιες κυρώσεις και σε ποιες ενέργειες έχει προβεί ή πρόκειται να προβεί το Δημόσιο ώστε να αποδοθούν ευθύνες εκεί που ανήκουν;
3. Ποιες οι προγραμματισμένες ενέργειες του Υπουργείου για τη διασφάλιση της άμεσης και απρόσκοπτης ολοκλήρωσης των έργων αυτών;
Η Ερωτούσα Βουλευτής
Κατερίνα Μπατζελή