STAR Κεντρικής Ελλάδας
Μέλος του Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης
Τελευταίες Ειδήσεις

mpakaliaros 1Σύμφωνα με τους διαιτολόγους ο μπακαλιάρος είναι πλούσιος σε πρωτεΐνες ενώ περιέχει  βιταμίνες (Α, D, K, B12), ιχνοστοιχεία (κάλιο, ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο, φώσφορο και νιασίνη) και καθόλου λιπαρά.

Επίσης χάρη στα ω-3 λιπαρά οξέα που περιέχει θωρακίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα,  ενώ είναι ευεργετικά για το νευρικό σύστημα και την καλή υγεία των ματιών.

Θυμηθείτε ότι, ο μπακαλιάρος δεν έχει πολλές θερμίδες κυρίως αν είναι βραστός ή ψητός. Σε περίπτωση  όμως που τον τηγανίσετε τότε οι θερμίδες του ανεβαίνουν κατακόρυφα φτάνοντας τις 380 θερμίδες ανά μερίδα.

Απαραίτητο συνοδευτικό του μπακαλιάρου, είναι η σκορδαλιά που παρασκευάζεται κυρίως από σκόρδο και πατάτες Πολλές μελέτες καταδεικνύουν την προστασία που προσφέρει η κατανάλωση σκόρδου έναντι της υπέρτασης και της αυξημένης χοληστερίνης.

Παράλληλα, το σκόρδο είναι πλούσιο σε αλυσίνη, μία ισχυρή αντιμικροβιακή ουσία που προστατεύει τον οργανισμό μας από τον κίνδυνο εμφάνισης λοιμώξεων.

Επίσης οι πατάτες είναι πλούσιες σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη C και κάλιο. Η σκορδαλιά αποδίδει περίπου 95 θερμίδες ανά κουταλιά της σούπας.

Τι να προσέξετε

Καλό είναι να θυμάστε ότι τα τηγανητά γεύματα είναι πλούσια σε χοληστερόλη και τριγλυκερίδια.

Η υψηλή κατανάλωση πατάτας ή ψωμιού, εκτός από τις θερμίδες του γεύματος, πιθανόν να αυξήσει επικίνδυνα και τη γλυκόζη του αίματος.

Ο παστός βακαλάος έχει υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι, ακόμα και μετά το καθιερωμένο ξαλμύρισμα, οπότε καλό είναι να αποφεύγεται από όσους πάσχουν από ανεβασμένη αρτηριακή πίεση.

Προσοχή μην το παρακάνετε με τη σκορδαλιά, καθώς μπορεί το σκόρδο να σας ρίξει την πίεση και να αισθανθείτε έντονη αδυναμία και ατονία.

 

Πηγή:healthreport.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης σας. Χρησιμοποιώντας τη ιστοσελίδα αποδέχεστε την χρήση τους.