Τελευταίες Ειδήσεις

fovies sxoleiou

Η είσοδος του παιδιού στο σχολείο είναι μια από τις σημαντικότερες αλλαγές στη ζωή του και η πρώτη εμπειρία παρατεταμένης απομάκρυνσης από το οικογενειακό περιβάλλον. Καλείται να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις ενός ανοιχτού συστήματος, όπως είναι το σχολείο, και στις μη προβλέψιμες αλλαγές του.

sxoleio

 

Πρόεδρος ΔΟΕ: Διέλυσαν το ολοήμερο σχολείο - Πανηγυρίζει το υπουργείο Παιδείας για ξεκίνημα χωρίς προβλήματα -Στην Αίγινα ο Κωνσταντίνος Γαβρόγλου για τον αγιασμό - Κόντρα υπουργείου με δασκάλους και καθηγητές

symvoules proti mera sto sxoleio

Το παιδί σας πηγαίνει για πρώτη φορά στο σχολείο ή ξεκινάει μια καινούρια σχολική χρονιά; Όσο συγκινημένη ή ανασφαλής νιώθετε, είναι σημαντικό να μην μεταδώσετε τη νευρικότητά σας στο παιδί γιατί δεν γνωρίζει πώς να τη χειριστεί. Λίγο πριν το βάλετε για ύπνο «νωρίς, γιατί αύριο έχουμε να ξυπνήσουμε πρωί για να πάμε στο σχολείο», ακολουθήστε μερικές απλές συμβουλές που μπορεί να το βοηθήσουν.

Τι να κάνετε:

- Πείτε του ιστορίες. Μιλήστε στο παιδί για τις δικές σας εμπειρίες από το σχολείο. Φροντίστε να επιλέξετε τις πιο αστείες και ευχάριστες μην διστάσετε όμως να ομολογήσετε πως την πρώτη μέρα είχατε κι εσείς άγχος και φόβο για το άγνωστο, συναισθήματα όμως που, όπως θα του εξηγήσετε, είναι φυσιολογικά και απολύτως αποδεκτά. Τονίστε του επίσης πως πολύ γρήγορα τα ξεχάσατε, κάνατε καινούργιους φίλους και συμπαθήσατε τη δασκάλα σας.

- Μιλήστε του με ειλικρίνεια. Αν το παιδί σας είναι «πρωτάκι» στο δημοτικό, καλό είναι να του δώσετε μια ρεαλιστική εικόνα της σχολικής καθημερινότητας. Εξηγήστε του πώς θα είναι τα θρανία μέσα στην τάξη, μιλήστε του για την υπακοή και το σεβασμό απέναντι στη δασκάλα του, για το διάλειμμα και τα παιχνίδια που θα κάνει εκεί. Τονίστε τα θετικά στοιχεία: θα μάθει να διαβάζει μόνο του τις αγαπημένες του ιστορίες, θα μάθει νέα ομαδικά παιχνίδια, θα κάνει καινούργιους φίλους και θα αποκτήσει καινούρια ενδιαφέροντα.

- Αγοράστε μαζί τα σχολικά. Αφήστε το να επιλέξει μόνο του το καινούργιο του γραφείο ή τη σάκατου σχολείου. Έτσι, θα ξεκινήσει με περισσότερο κέφι και διάθεση τα πρώτα διαβάσματα. Κάντε "κλικ" στο www.cosmotebooks.gr και αφήστε το να επιλέξει με την ησυχία του και τα υπόλοιπα σχολικά του: την κασετίνα, τα μολύβια, τις γόμες, τα τετράδια, κλπ. Εσείς παράλληλα θα μπορείτε να παραγγείλετε όλα να απαραίτητα σχολικά βιβλία που θα χρειαστεί ελληνικά και ξενόγλωσσα σε πακέτα ανά τάξη, ντυμένα με προστατευτικό κάλυμμα (εφ’ όσον το επιθυμείτε) και το πιο σημαντικό με προσφορές έως και -30%!

- Δώστε του πρωτοβουλία. Όπως εσείς σε κάθε επαγγελματικό ή προσωπικό ραντεβού διαλέγετε με προσοχή τα ρούχα που θα φορέσετε, ώστε να σας αντιπροσωπεύουν αλλά και να αισθάνεστε άνετα και όμορφα μέσα σε αυτά, έτσι και εκείνο μπορεί να θέλει να διαλέξει μόνο του τα ρούχα που θα φορέσει την πρώτη του μέρα στο σχολείο.

- Δείξτε κατανόηση. Μην ξεχνάτε ότι το παιδί προσπαθεί να ενταχθεί και να βρει την θέση του σ’ αυτή την καινούργια, μικρή κοινωνία. Δείξτε κατανόηση στις οποίες αλλαγές της συμπεριφοράς του. Εξάλλου, το πιο πιθανόν είναι να είναι προσωρινές.

- Διαβάστε του βιβλία. Στην αγορά θα βρείτε πολλά βιβλία που προετοιμάζουν τα παιδιά για την πρώτη τους επαφή με τον παιδικό σταθμό ή το δημοτικό σχολείο. Διαβάστε τα μαζί και πάρτε από αυτά αφορμή για να συζητήσετε τα αισθήματα των παιδιών την πρώτη φορά που ξεκινούν κάτι τόσο καινούργιο, αλλά και συναρπαστικό. Ενδεικτικά σας αναφέρουμε το «Πρώτη μέρα στο σχολείο», εκδόσεις Μεταίχμιο.

- Η πρώτη ημέρα πρέπει να είναι γιορτινή. Προγραμματίστε να μαγειρέψετε το αγαπημένο του φαγητό, φτιάξτε γλυκό και καλέστε τις γιαγιάδες, τους παππούδες ή τη νονά και το νονό για «γιορτάσετε» το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς.

Τι ΔΕΝ πρέπει να κάνετε:

- Μην μιλάτε σε τρίτους για τις δυσκολίες του παιδιού σας όταν εκείνο είναι μπροστά.
- Μην σχολιάζετε την συμπεριφορά των παιδαγωγών ή της δασκάλας μπροστά του.
- Μην ξεγελάσετε το παιδί σας και προσπαθήσετε να φύγετε από το προαύλιο την στιγμή που εκείνο έχει στρέψει αλλού την προσοχή του.
- Μη μείνετε στο σχολείο. Αν κρυφοκοιτάζετε στην αίθουσα για να δείτε αν σταμάτησε να κλαίει, τότε το ξέσπασμά του θα είναι αναπόφευκτο.
- Φροντίσετε να μην συμβούν ταυτόχρονα στην ζωή του άλλες αλλαγές, όπως: να συνδυάσετε την είσοδο του στο παιδικό σταθμό ή σχολείο με την επιστροφή σας στο γραφείο, τον ερχομό ενός δεύτερου παιδιού ή τον αποχωρισμό της πιπίλας.
- Αποφύγετε κάθε είδους διαπληκτισμό την ημέρα πριν φύγει για το σχολείο.

Καλή σχολική χρονιά!

 

πηγή: imommy.gr

gavrogloy

Η γραπτή εξέταση του Ιανουαρίου ή βελτιώνει τον βαθμό του Ιουνίου και συνυπολογίζεται ή δεν τον βελτιώνει και την ξεχνάς, δήλωσε ο υπουργός Παιδείας

Όσο περνάει ο καιρός θα αυξάνεται ο ρόλος του σχολείου και το ποσοστό για την εισαγωγή και θα μειώνεται το ποσοστό των Κεντρικών Εξετάσεων. Άρα, σε κάποια χρόνια θα εξισορροπήσουν τα πράγματα και το σχολείο θα αποκτήσει την πλήρη αυτοτέλεια του, δηλώνει ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, χαρακτηρίζοντας ως μπόνους τις Εξετάσεις του Ιανουαρίου για να διερωτηθεί: "Αν ένα πράγμα είναι μπόνους είναι υποχρεωτικό; Εγγενώς η έννοια του μπόνους είναι προαιρετική".

Συνάντηση μιας ώρας είχε ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου με αντιπροσωπεία του τομέα Παιδείας του ΚΚΕ που αποτελείτο από τους κ.κ. Σοφιανό, Δελλή και Ιωαννίδη.

Ο κ. Γαβρόγλου ανέλυσε λεπτομερώς το σχέδιο για την αναβάθμιση του Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Αμέσως μετά τη συνάντηση ο βουλευτής του ΚΚΕ Ν. Σοφιανός δήλωσε:
"Εκφράσαμε σ’ αυτήν τη δημιουργική συζήτηση με τον Υπουργό την αντίθεση του ΚΚΕ στο σχέδιο που παρουσίασε η Κυβέρνηση για το Λύκειο και τις εξετάσεις. Η αντίθεση αυτή ξεκινάει από θέσεις υπεράσπισης των όποιων υπολειμμάτων έχει ακόμα ο μορφωτικός χαρακτήρας του Λυκείου.

Θεωρούμε ότι με το σχέδιο αυτό πλήττεται ο μορφωτικός του χαρακτήρας, μετατρέπεται το Λύκειο σε φροντιστήριο, δημιουργώντας όχι χτύπημα της παραπαιδείας αλλά αντίθετα μεγάλωμά της. Θεωρούμε ότι το κόψιμο βασικών μαθημάτων οδηγεί, εκτός των άλλων, και στην κάλυψη των κενών που υπάρχουν στο χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και στη βάση αυτή πιστεύουμε ότι η Κυβέρνηση δεν πρέπει να καταθέσει ένα τέτοιο σχέδιο νόμου.

Αντίθετα, δημιουργούνται δυνατότητες οι μαθητές, οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί να αντιδράσουν σε αυτούς τους σχεδιασμούς από θέσεις υπεράσπισης του μορφωτικού χαρακτήρα του Λυκείου, της ανάγκης για μια ενιαία βασική εκπαίδευση -θεωρητική και πρακτική- που θα δίνει σε όλους του νέους εφόδια και να είναι δωδεκαετής".

Και τόνισε: "Από ένα μαραθώνιο εξετάσεων, από ένα κόψιμο βασικών μαθημάτων και από μία –ουσιαστικά- παράλληλη λειτουργία του Λυκείου με τη φροντιστηριακή στήριξη, με στόχο την εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Εμείς δεν υπερασπιζόμαστε το υπάρχον σύστημα γι’ αυτό και είπα ότι αποδομούνται τα υπολείμματα του μορφωτικού χαρακτήρα του Λυκείου γιατί και σήμερα το Λύκειο δεν έχει τέτοιο χαρακτήρα. Από θέσεις υπεράσπισης μιας ενιαίας βασικής γενικής δωδεκάχρονης εκπαίδευσης στεκόμαστε αντίθετοι στους σχεδιασμούς της Κυβέρνησης όπως και των προηγούμενων Υπουργείων Παιδείας, η συζήτηση κράτησε αρκετό χρονικό διάστημα και όλη αυτήν την περίοδο το ΚΚΕ εκτός από τις δημιουργικές –πιστεύουμε- παρεμβάσεις του στη Βουλή και στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, επεξεργάστηκε, παρουσίασε και συζήτησε πλατύτατα την πρόταση του για το ενιαίο βασικό δωδεκάχρονο σχολείο. Σχολείο γενικών γνώσεων που συνδυάζει την πρακτική με τη θεωρητική παιδεία. Σχολείο που δίνει τη δυνατότητα στους νέους να γνωρίσουν τα βασικά στοιχεία της κάθε επιστήμης και ταυτόχρονα να καλλιεργηθεί η φυσική και η αισθητική αγωγή η οποία στο σημερινό σχολείο είναι εκτός. Από αυτή τη σκοπιά εμείς ασκούμε κριτική στην Κυβέρνηση και στο σχέδιο που παρουσίασε, όπως έχουμε κάνει και στο παρελθόν απέναντι σε άλλους σχεδιασμούς που ήδη έχουν δημιουργήσει το σημερινό Λύκειο με το οποίο είμαστε αντίθετοι".

Ο κ. Γαβρόγλου δήλωσε:

"Να σταθώ κατ’ αρχήν σε αυτό που είπε ο κύριος Σοφιανός. Ότι έγινε μια πολύ δημιουργική συζήτηση και ανταλλάξαμε ένα σύνολο προβληματισμών με τους συναδέλφους, τους οποίους πραγματικά εκτιμώ πάρα πολύ και ξέρω ότι ό,τι λένε το έχουν επεξεργαστεί και είναι αποτέλεσμα μιας συγκεκριμένης προσέγγισης με την οποία έχουμε εμείς πολλές φορές πολλές διαφωνίες, αλλά νομίζω ότι εμπλουτίζει την δημόσια συζήτηση. Παρουσιάσαμε τα βασικά στοιχεία του Σχεδίου. Το Σχέδιο πρέπει να είναι σαφές ποιο πρόβλημα πάει να λύσει. Και το πρόβλημα που πάει να λύσει είναι η αναβάθμιση ενός εξαιρετικά υποβαθμισμένου λυκείου αυτή τη στιγμή. Άρα, για πρώτη φορά υπάρχει ένα συγκεκριμένο σχέδιο για την δωδεκάχρονη εκπαίδευση τη σχολική - είναι συν δυο χρόνια η προσχολική -και βεβαίως τον τρόπο δόμησης της τελευταίας τάξης του Λυκείου που δεν μπορεί παρά να προετοιμάζει τα παιδιά για την τριτοβάθμια εκπαίδευση δίνοντας μάλιστα και πολύ συγκεκριμένες προοπτικές σε εκείνα τα παιδιά που δεν θα θελήσουν να πάνε στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.

Είναι ένα εξαιρετικά σύνθετο εγχείρημα γιατί είναι ένα εγχείρημα που η επιτυχία του θα εξαρτηθεί και από την αλλαγή νοοτροπιών. Και καλούμαστε όλοι και οι πολιτικές ηγεσίες των Υπουργείων αλλά και τα Κόμματα, η κοινωνία ολόκληρη, οι εκπαιδευτικοί μας, οι μαθητές μας, οι γονείς, να ξανασκεφτούν τι Λύκειο θέλουν. Εμείς έχουμε παρουσιάσει αυτό το σχέδιο. Ακούμε προσεκτικά τις αντιπροτάσεις και προχωράμε δημιουργικά".

Στην ερώτηση αν οι εξετάσεις του Ιανουαρίου είναι προαιρετικές ο κ. Γαβρόγλου απάντησε:

"Αν ένα πράγμα είναι μπόνους είναι υποχρεωτικό; Εγγενώς η έννοια του μπόνους είναι προαιρετική. Παιδαγωγικά, κάνουμε πάντοτε και κάποιες εξετάσεις ενδιάμεσες, σε όλες τις βαθμίδες, για να αυτοελεχθούν οι εκπαιδευτικοί, για να ελεγχθούν τα παιδιά, να δουν οι γονείς αν όντως η προετοιμασία των παιδιών τους προχωράει σωστά. Η παιδαγωγική διάσταση είναι κατά τη γνώμη μας πολύ θετική. Η θεσμική, δηλαδή το αν είναι υποχρεωτικό ή όχι, σας το εξήγησα μόλις τώρα, δηλαδή το τι κρύβει το μπόνους μέσα του. Εκείνο όμως που θέλω να είναι σαφές είναι ότι εμείς επεξεργαστήκαμε ένα σχέδιο και νομίζω ότι είναι στοιχείο ωριμότητας της όποιας πολιτικής ηγεσίας όταν βάζεις κάτι σε διαβούλευση και έρχονται ορισμένες προτάσεις που το βελτιώνουν – και δεν τις έχεις σκεφτεί - να μπορείς να αλλάζεις γνώμη. Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει κανείς να έχει μια γνώμη και πεισματικά να επιμένει. Έχουμε υποφέρει από τέτοια πράγματα. Σας θυμίζω το Σχέδιο ΑΘΗΝΑ. Ενώ κάθε βήμα ήταν στραβό, κάνανε το επόμενο βήμα.

Αυτό που λέμε είναι ότι σχέδιο και διαβούλευση σημαίνει ότι είμαι διατεθειμένος να ακούσω απόψεις και εκεί που υπάρχουν βελτιώσεις να τις κάνουμε.

Η γραπτή εξέταση του Ιανουαρίου ή βελτιώνει τον βαθμό του Ιουνίου και συνυπολογίζεται ή δεν τον βελτιώνει και την ξεχνάς. Το Απολυτήριο έχουμε πει ότι θα προκύπτει σε ένα μεγάλο βαθμό από τα ενδοσχολικά και σε ένα μικρότερο ποσοστό από τις εξετάσεις που θα είναι κεντρικές. Όταν δεν έχεις την εξέταση του Ιανουαρίου δεν σημαίνει ότι αυτό φέρνει κάποια επίπτωση γιατί έτσι κι αλλιώς το Απολυτήριο είναι για όλη τη χρονιά. Άρα έχεις το βαθμό του Ιουνίου. Αυτό που συνήθως ξεχνάμε είναι ότι αυτά που προτείνουμε αφορούν την πρώτη χρονιά. Τον Ιούνιο του 2020. Όσο περνάει ο καιρός θα αυξάνεται ο ρόλος του σχολείου και το ποσοστό για την εισαγωγή και θα μειώνεται το ποσοστό των Κεντρικών Εξετάσεων. Άρα, σε κάποια χρόνια θα εξισορροπήσουν τα πράγματα και το σχολείο θα αποκτήσει την πλήρη αυτοτέλεια του”

Ερωτηθεις ο υπουργός αν τρομοκρατηθήκε και έκανε πίσω απάντησε:
"Με κατηγόρησαν, τρομοκρατήθηκα, κάνω πίσω… Καλώς το ρωτάτε με αυτούς του όρους, αλλά να σας πω κάτι; Γιατί να τρομοκρατηθεί κανείς; Εγώ σας ρωτάω: μπορεί κάποιος να βγει εντίμως, με το χέρι στην καρδιά, και να πει ότι ένα πράγμα που είναι μπόνους είναι υποχρεωτικό; Θα γελοιοποιηθεί στην κοινωνία. Γίνεται η διαβούλευση αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι όλα είναι ανοιχτά. Εδώ υπάρχει μία συγκεκριμένη φιλοσοφία σε αυτήν θα επιμείνουμε. Τώρα, μπορεί κάποια τεχνικά πράγματα, να αλλάξουν".

 

πηγή:protothema.gr

gavroglou omilia

«Εγώ θα έλεγα να το πάρουν όλοι οι μαθητές. Αν τώρα κάποιοι μαθητές πουν, “εγώ δεν το θέλω και θέλω να πάω κατευθείαν τον Ιούνιο”, θεωρώ ότι θα έχουν το δικαίωμα να το κάνουν» δήλωσε χαρακτηριστικά

Την «τρικυμία» που επικρατεί στο υπουργείο Παιδείας όσον αφορά την τύχη των πανελλαδικών εξετάσεων με το σχέδιο Φρανκεστάιν που παρουσιάστηκε πριν από λίγες ημέρες επιβεβαίωσε ο Κωνσταντίνος Γαβρόγλου.

Αφού πρώτα πολλαπλασίασαν - αντί να καταργήσουν όπως υπόσχονταν - τις πανελλαδικές εξετάσεις βαφτίζοντας τες «κεντρικά οργανωμένες εξετάσεις, τώρα ο υπουργός Παιδείας ανέφερε σε δηλώσεις του την Πέμπτη ότι η συμμετοχή των μαθητών στις εξετάσεις του Ιουνίου θα είναι προαιρετική.

Συγκεκριμένα σε συνέντευξή του στο RealFM ο κ. Γαβρόγλου στο ερώτημα αν η συμμετοχή των μαθητών στις εξετάσεις του Ιανουαρίου θα είναι υποχρεωτική ή μπορεί να είναι και προαιρετική απάντησε: «Εγώ θα έλεγα να το πάρουν όλοι οι μαθητές. Αν τώρα κάποιοι μαθητές πουν, “εγώ δεν το θέλω και θέλω να πάω κατευθείαν τον Ιούνιο”, θεωρώ ότι θα έχουν το δικαίωμα να το κάνουν. Αλλά να με θυμηθείτε και καταλαβαίνετε πως το λέω αυτό, ότι παιδαγωγικά θα το αγκαλιάσουν όλοι».

Και σημείωσε: «Με την ευθύνη του μαθητή προφανώς μπορεί να είναι προαιρετική η συμμετοχή στις εξετάσεις του Ιανουαρίου. Θέλω να είναι σαφές το εξής: Αυτά όλα έχουν μέσα τους και μία παιδαγωγική διάσταση. Αρα το θέμα είναι να πειστεί, ο μαθητής, οι γονείς και κυρίως οι εκπαιδευτικοί ότι πρέπει να καλλιεργήσουμε την εκπαιδευτική διάσταση. Το προαιρετικό στην προκειμένη περίπτωση είναι εγγενές στοιχείο της πρότασής μας. Εμείς όμως λέμε ότι με το να πας έχεις πάρα πολλά θετικά. Εχεις όπλο για τον Ιούνιο».

 

πηγή: protothema.gr

gavroglou

Κατά τη δική τους λογική το να εξετάζονται δύο φορές οι μαθητές στη διάρκεια του έτους μειώνει το άγχος τους, καταπολεμά την παραπαιδεία και μειώνει την πίεση για καλύτερους βαθμούς

Mετά το σάλο που δημιουργήθηκε στην εκπαιδευτική κοινότητα με τις προωθούμενες αλλαγές στις Πανελλαδικές Εξετάσεις το υπουργείο Παιδείας όχι μόνο επιμένει στο σωστό του εγχειρήματός του αλλά «πουλάει και τρέλα» φτάνοντας στο σημείο να υποστηρίξει ότι οι διπλές Κεντρικά Οργανωμένες Εξετάσεις όπως «βαφτίζει» τις πανελλαδικές εξετάσεις «ελαφρύνουν» τους μαθητές.

Παράλληλα, κατά την προσφιλή τακτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ καταγγέλλει τα Μέσα Ενημέρωσης δημιουργούν κλίμα και υποστηρίζει ότι με τις επιπλέον εξετάσεις προστατεύει τους μαθητές από την παραπαιδεία.

Συγκεκριμένα σε ανακοίνωση του υπουργείου τονίζεται: “Μέσα ενημέρωσης χωρίς να διαβάσουν προσεκτικά το σχέδιο για την αναβάθμιση του Λυκείου, γράφουν ότι «διπλασιάζονται οι εξετάσεις», μιλάνε για «πρόσθετες εξετάσεις», σε μια προσπάθεια να δημιουργήσουν κλίμα που δεν βοηθάει την ψύχραιμη αποτίμηση του σχεδίου”.

Το υπουργείο Παιδείας σε σημερινή ανακοίνωση και υπογραμμίζει τα εξής:” Η θέσπιση του διαγωνίσματος 1ου τετραμήνου (Ιανουάριος), που είναι κοινό για όλους τους υποψήφιους, έχει ως βασικό στόχο να αποδραματοποιήσει τις τελικές εξετάσεις του Ιουνίου, να μειώσει το άγχος που προκαλεί η ιδέα ότι τα πάντα κρίνονται σε μια τρίωρη εξέταση. Η απόδοση του Ιανουαρίου θα συνυπολογίζεται στον τελικό βαθμό μόνον αν βελτιώνει τον βαθμό του Ιουνίου, άρα είναι μία εξέταση που θα λειτουργεί ευνοϊκά για τους μαθητές. Δίνει, δηλαδή, μια ευκαιρία για τη βελτίωση του βαθμού του Ιουνίου, δίνει ένα «μπόνους» που επιτρέπει στους υποψήφιους να μην αντιμετωπίζουν με το σημερινό δέος τη δοκιμασία των τελικών εξετάσεων.

Τα πλεονεκτήματα, όμως, του διαγωνίσματος 1ου τετραμήνου (Ιανουάριος) δεν περιορίζονται στην «ελάφρυνση» της αγωνίας των υποψηφίων και την ψυχολογική βοήθεια που αυτή συνεπάγεται. Λειτουργεί, ταυτόχρονα, και ως ένας «αντικειμενικός» δείκτης για την αξιολόγηση του υποψηφίου από τον εκπαιδευτικό, συμβάλλει συνεπώς στην εγκυρότητα της βαθμολογίας του τετραμήνου (όπως και η εκτενής εργασία που θα παραπέμπεται σε εξωτερικό αξιολογητή) και εν τέλει στο κύρος και στην αξιοπιστία του απολυτηρίου.

Τέλος, το διαγώνισμα του Ιανουαρίου (για το οποίο επαναλαμβάνουμε η απόδοσή του δεν θα μετρά αν δεν βελτιώνει το βαθμό του Ιουνίου) βοηθά τους μαθητές/τριες να αντιληφθούν κατά πόσο η προετοιμασία τους βρίσκεται σε σωστή κατεύθυνση, ενώ παράλληλα μειώνει τις πιέσεις των γονιών προς τους/τις εκπαιδευτικούς για υψηλούς βαθμούς που δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές επιδόσεις των παιδιών τους. Δεν χρειάζεται, λοιπόν, να περάσει κανείς στα… ΑΕΙ για να αντιληφθεί ότι δεν υπάρχουν «εις διπλούν εξετάσεις», ούτε ότι «οι πανελλαδικές πολλαπλασιάζονται». Αν πολλαπλασιάζεται κάτι είναι η προστασία των μαθητών και των γονιών από τα συστήματα παραπαιδείας. Αλλά γι’ αυτά κουβέντα…”

 

πηγή: protothema.gr

paideia

Το νέο σύστημα, για το οποίο δεν έχει διευκρινιστεί το ποσοστό των δύο εξετάσεων για τη διαμόρφωση της τελικής βαθμολογίας, αναμένεται να τεθεί σε διαβούλευση

Το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το οποίο κατά πληροφορίες θα περιλαμβάνει και πανελλαδικές αλλά και ενδοσχολικές εξετάσεις ήταν αυτό που σχεδόν μονοπώλησε τη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου της Δευτέρας.

Το νέο σύστημα, για το οποίο δεν έχει διευκρινιστεί το ποσοστό των δύο εξετάσεων για τη διαμόρφωση της τελικής βαθμολογίας, αναμένεται να τεθεί σε διαβούλευση.

Την παρουσίαση έκανε ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Γαβρόγλου ενώ η υποχρεωτική εκπαίδευση προτείνεται να αυξηθεί στα δώδεκα χρόνια. Σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρίαση του υπουργικού στη Βουλή, ο κ. Γαβρόγλου είπε μεταξύ άλλων, ότι όπως σε όλες τις χώρες υπάρχουν εξετάσεις για την είσοδο σε πανεπιστήμια και αλλάζει ο τρόπος που θα γίνεται. Στο σημερινό υπουργικό, όπως είπε, κάναμε μία αναλυτικότερη συζήτηση, το μεγάλο στοίχημα είναι το λύκειο να γίνει ένα λύκειο με τις θεσμικές απαιτήσεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες στο υπουργικό συμβούλιο τέθηκε και το ζήτημα των δράσεων πρόληψης για τις πυρκαγιές.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες αποφασίστηκε η λήψη άμεσων μέτρων για την οριοθέτηση και προστασία των δασικών εκτάσεων που επλήγησαν, την κήρυξη τους ως αναδασωτέων με πρόληψη αντιπλημμυρικών και αντιδιαβρωτικών έργων καθώς και η σχεδιασμένη φυσική ή τεχνική αναδάσωση των εκτάσεων αυτών.

 

 

πηγή: protothema.gr

vaseis

Οι βάσεις για το 2017 αναμένεται να έχουν ανακοινωθεί από 21 έως 28 Αυγούστου , σύμφωνα πάντα με το χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Παιδείας.

Στο πεδίο των Ανθρωπιστικών Επιστημών η εικόνα είναι ξεκάθαρη αφού οι καλές επιδόσεις των υποψηφίων αναμένεται να αποτυπωθούν και σαν εικόνα των βάσεων των σχολών προτίμησης τους.

Στο πεδίο των Παιδαγωγικών τμημάτων εκτιμάται άνοδος των βάσεων από 500 μόρια και άνω , ειδικά στα περιφερειακά πανεπιστήμια αναμένεται εκτίναξη τους έως και 1200 μόρια σε κάποια τμήματα!

Τα τμήματα των Πολυτεχνικών σχολών της Αθήνας και της Θεσ/νικης θα παρουσιάσουν πτώση περί τις 200 μονάδες , ενώ στα περιφερειακά ιδρύματα η πτώση των βάσεων θα είναι μεγαλύτερη. Οι αντίστοιχες πολυτεχνικές ειδικότητες στα Α.Τ.Ε.Ι. θα κινηθούν περισσότερο πτωτικά ειδικά στα τμήματα της επαρχίας.

Στο ίδιο μοτίβο και οι Θετικές επιστήμες αφού το μάθημα των Μαθηματικών αποτέλεσε βαρόμετρο, έτσι και στο πεδίο αυτό τα πανεπιστήμια των δύο μεγάλων αστικών κέντρων θα παρουσιάσουν λογική πτώση , η οποία όμως θα αυξηθεί στα περιφερειακά τμήματα και στις σχολές των Α.Τ.Ε.Ι. του πεδίου αυτού.

Οι Ιατρικές σχολές και οι παραϊατρικές ειδικότητες θα εμφανίσουν σημαντική άνοδο , τόσο εξαιτίας των υψηλών και άριστων βαθμών όσο και του περιορισμού των εισακτέων . Αναμένεται λοιπόν μάχη , η οποία θα κυμανθεί ειδικά σε Αθήνα και Θεσ/νικη , σε επίπεδα άνω των 19.000 μορίων !

Στο πεδίο Οικονομίας και Πληροφορικής , τα Μαθηματικά θα βυθίσουν τις φετινές βάσεις , αφού στην κυριολεξία λειτούργησαν σαν βαρίδιο . Οι Οικονομικές σχολές της Αθήνας θα παρουσιάσουν σημαντική πτώση , η οποία θα είναι πολύ μεγαλύτερη στα τμήματα της επαρχίας . Ομοίως θα κινηθούν και τα τμήματα της Πληροφορικής σε Αθήνα και συμπρωτεύουσα , με τις βάσεις να πέφτουν περισσότερο στα περιφερειακά πανεπιστήμια.

Σύντομα όμως θα φτάσει η αγωνία χιλιάδων υποψηφίων στο τέλος της , με την επίσημη ανακοίνωση των βάσεων από το υπουργείο Παιδείας.

 

πηγή: dikaiologitika.gr

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης σας. Χρησιμοποιώντας τη ιστοσελίδα αποδέχεστε την χρήση τους.