STAR Κεντρικής Ελλάδας
Μέλος του Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης

mer

Ο Γερμανός πιλότος της Ferrari μπορεί να κέρδισε τον αγώνα, αλλά έχασε τη νίκη στο Grand Prix του Καναδά από τον Λιούις Χάμιλτον της Mercedes, έχοντας τιμωρηθεί με ποινή καθυστέρησης πέντε δευτερολέπτων για επικίνδυνη οδήγηση.

Το εν λόγω συμβάν αφορούσε την επικίνδυνη επιστροφή του Φέτελ στην πίστα - από την οποία είχε βρεθεί εκτός πιεζόμενος από τον Χάμιλτον – που ανάγκασε τον δεύτερο να κάνει μια εξίσου επικίνδυνη μανούβρα προκειμένου να αποφύγει τη σύγκρουση.

Πιο συγκεκριμένα, καθώς ο Φέτελ επέστρεφε στην πίστα από την έξοδο της γωνίας και έχοντας περάσει ξυστά από την εξωτερική πλευρά του τοίχου, ανάγκασε τον Χάμιλτον - του οποίου το αυτοκίνητο ήταν σχεδόν παράλληλα με τη Ferrari - να πατήσει απότομα φρένο και με τη σειρά του, να βγει από την πίστα προκειμένου να αποφύγει τη συντριβή του πάνω στον Γερμανό τετράκις παγκόσμιο πρωταθλητή.

Όπως ήταν αναμενόμενο, ο Φέτελ εξοργίστηκε με την ποινή εις βάρος του, αποκάλεσε τους κριτές «τυφλούς» και τους κατηγόρησε ότι «έκλεψαν τη νίκη από τη Ferrari»· μια δήλωση την οποία επέκριναν αρκετοί πρώην οδηγοί της Formula 1.

Βέβαια, οι αρχικές δηλώσεις της Scuderia Ferrari αμέσως μετά τον αγώνα, φανέρωναν την πρόθεσή της να προσβάλλει την απόφαση τιμωρίας του Φέτελ στο Grand Prix του Καναδά  και συνέχισε να εξετάζει το ενδεχόμενο προσπάθειας ανατροπής της ποινής μέσω του δικαιώματός της να ζητήσει την αναθεώρηση του συμβάντος.

Και παρότι οι κανόνες της Formula 1 υπαγορεύουν ότι το συγκεκριμένο είδος ποινής δεν υπόκειται σε δικαίωμα έφεσης, οι ομάδες μπορούν να ζητήσουν την επανεξέτασή της εφόσον παραθέσουν ένα «νέο, σημαντικό στοιχείο» το οποίο δεν είχε προηγουμένως εξεταστεί. Το χρονικό πλαίσιο για να γίνει αυτό είναι 14 ημέρες, γεγονός που έδωσε στη Ferrari περιθώριο μέχρι τις 23 Ιουνίου - την ημέρα του επόμενου αγώνα που ήταν το γαλλικό Grand Prix - να αποφασίσει αν θα ακολουθούσε αυτή την προσέγγιση. Ωστόσο, τέσσερις μέρες αργότερα, εκπρόσωπος του Ιταλού κατασκευαστή δήλωνε ήδη πως η διαδικασία της έφεσης δεν θα προχωρούσε τελικά.

Εξάλλου, υπάρχουν ορισμένα τμήματα στον διεθνή αθλητικό κώδικα της FIA που διέπουν ενδεχομένως το περιστατικό μεταξύ Χάμιλτον και Φέτελ.

Μάλιστα, όπως συστήνει ένας από τους κανονισμούς, «Οι μανούβρες που ενδέχεται να καθυστερήσουν άλλους οδηγούς, όπως το σκόπιμο στρίμωγμα ενός αυτοκινήτου πέρα ​​από το όριο της πίστας ή οποιαδήποτε άλλη μη φυσιολογική αλλαγή κατεύθυνσης, απαγορεύονται αυστηρά». Ένας άλλος κανονισμός ορίζει ότι «οι οδηγοί μπορούν να επιστρέφουν στην πίστα μόνο όταν είναι ασφαλές να το κάνουν και χωρίς να προσπαθούν να πάρουν οποιοδήποτε πλεονέκτημα εις βάρος άλλων οδηγών», ενώ ένας τρίτος κανονισμός προσθέτει: «Δεν επιτρέπεται η άσκοπη αργή οδήγηση οποιουδήποτε αυτοκινήτου και η οδήγηση με ακανόνιστο ή με οποιονδήποτε άλλο τρόπο που θεωρείται δυνητικά επικίνδυνος για τους άλλους οδηγούς ανά πάσα στιγμή».

Η ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης σας. Χρησιμοποιώντας τη ιστοσελίδα αποδέχεστε την χρήση τους.