Τα στατιστικά των Πανελληνίων 2023: Μεγάλα τα ποσοστά κάτω από τη βάση αλλά καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με πέρυσι
Μεγάλα ποσοστά βαθμολογιών κάτω του 10, με μικρές αποκλίσεις κατά βάση σε σχέση με την περυσινή χρονιά, καλύτερες επιδόσεις στην πλειονότητα των μαθημάτων και ελαφρώς αυξημένος ο συνολικός αριθμός των συμμετεχόντων, είναι τα βασικά στοιχεία που προκύπτουν από τα στατιστικά στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας, για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2023.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2023 συμμετείχαν συνολικά 88.570 υποψήφιοι (73.220 από τα ΓΕΛ και 15.350 από τα ΕΠΑΛ). Αξίζει να σημειωθεί ότι το πλήθος των υποψηφίων προκύπτει από τη συμμετοχή σε τουλάχιστον δυο πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
Όσον αφορά στο μάθημα της Έκθεσης, εκεί καταγράφονται τα μικρότερα ποσοστά βαθμολογιών κάτω από τη βάση, με το 14,40% των υποψηφίων έλαβε βαθμολογία από 0 έως 10. Το αντίστοιχο ποσοστό πέρυσι ήταν 17,13%.
Στα μαθήματα τις Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, το μάθημα με τις περισσότερες βαθμολογίες κάτω του 10 ήταν η Ιστορία, σε ποσοστό 50,76% και στον αντίποδα, το μάθημα με τους περισσότερους αριστεύσαντες, ήταν -αναμενόμενα- τα Λατινικά, με ποσοστό 22, 74%. Ειδικότερα, στα Αρχαία Ελληνικά το 41,54% των υποψηφίων έγραψε από 0 έως 10 (37,2% το 2022). Αρίστευσε, με βαθμολογία 18-20, το 4,87% των υποψηφίων (2,27% πέρυσι). Στην Ιστορία, το ποσοστό κάτω από τη βάση ήταν -όπως προαναφέρθηκε- 50,76% (47,96% πέρυσι) ενώ 18 με 20 έγραψε το 13,02% (15,56% πέρυσι). Στο μάθημα των Λατινικών πάνω από τη βάση έγραψε το 68,03%, (54,87% πέρυσι) εκ των οποίων -όπως προαναφέρθηκε- το 22,74% αρίστευσε (17,96% πέρυσι).
Στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, Φυσική και Χημεία έχουν τα πρωτεία στις βαθμολογίες κάτω της βάσης, με ποσοστά 43,41% και 43,25%, αντίστοιχα. Το μάθημα με τις περισσότερες βαθμολογίες από 18 έως 20 ήταν τα Μαθηματικά, με ποσοστό 17,87%. Ειδικότερα, στη Φυσική το ποσοστό που έγραψε κάτω από τη βάση (43,41%) είναι λίγο χαμηλότερο σε σχέση με πέρυσι (45,04%), αλλά και οι υψηλές βαθμολογίες ήταν αυξημένες σε ποσοστό από πέρυσι, με το 16,23% των υποψηφίων να έχει γράψει πάνω από 18 (13,44% πέρυσι). Στο μάθημα των Μαθηματικών, οι βαθμολογίες ήταν σημαντικά καλύτερες σε σχέση με την περυσινή χρονιά, αφού το ποσοστό βαθμολογιών κάτω από τη βάση διαμορφώθηκε στο 27,58%, αντί 34,99% πέρυσι και των βαθμολογιών 18-20 στο 17,87%, όπως προαναφέρθηκε, αντί 11,88% το 2022.
Επίσης, για τους υποψήφιους της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας, το μάθημα της Φυσικής συγκέντρωσε το υψηλότερο ποσοστό βαθμολογιών κάτω του 10 (52,45%), ελαφρώς αυξημένο σε σχέση με το 2022 (49,84%). Από την άλλη μεριά, τα περισσότερα «Άριστα», με βαθμολογίες 18-20, πήραν οι υποψήφιοι στα μαθήματα της Βιολογίας και της Χημείας, σε ποσοστά 15,41% και 15,39% αντίστοιχα. Τα αντίστοιχα ποσοστά που είχαν καταγραφεί σε Βιολογία και Χημεία στις βαθμολογίες 18-20 ήταν 14,57% και 12,44%.
Τέλος, σχετικά με τους υποψήφιους της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, στα Μαθηματικά η συντριπτική πλειονότητα έγραψε κάτω από τη βάση για μία ακόμη χρονιά, καθώς το 70,04% έγραψε κάτω από 10, ποσοστό, ωστόσο, ελαφρώς μικρότερο της περυσινής χρονιάς (73,56%). Άνω του 18 έγραψε μόλις το 2,54% των υποψηφίων, ποσοστό, ωστόσο, μεγαλύτερο σε σύγκριση με το 2022 (1,51%). Στο μάθημα της Πληροφορικής, κατεγράφη το υψηλότερο ποσοστό υποψηφίων που αρίστευσαν, με το 20,74% των υποψηφίων να έχει λάβει βαθμολογία άνω του 18. Ποσοστό σημαντικά αυξημένο σε σχέση με το 2022, που ήταν 15,96%. Στο μάθημα της Οικονομίας, κάτω από τη βάση έγραψε το 44,83% των υποψηφίων, ποσοστό κατά πολύ μεγαλύτερο σε σχέση με πέρυσι (35,31% το 2022). Επίσης, οι αριστεύσαντες ήταν αρκετά λιγότεροι, καθώς το 16,35% των υποψηφίων έλαβε βαθμολογία 18-20 φέτος, σε σχέση με 23,13% το 2022.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι, προκειμένου να διευκολυνθούν οι υποψήφιοι στον υπολογισμό των μορίων τους, μπορούν να μεταβούν στην ειδική πλατφόρμα του υπουργείου, στον σύνδεσμο: https://markcalc.it.minedu.gov.gr/ και εισάγοντας τους γραπτούς τους βαθμούς, να δουν αυτόματα τα μόριά τους για κάθε Τμήμα/Σχολή του Πεδίου ή του Τομέα που ανήκουν. Η εν λόγω εφαρμογή συνυπολογίζει τους γραπτούς βαθμούς και τους συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων για κάθε Τμήμα.